Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
18.05.2022 18 maja 2022

Poprawi się bezpieczeństwo ekologiczne w gdańskim porcie

   Powrót       04 marca 2016       Ryzyko   

Około 15 mln zł kosztowały inwestycje na rzecz podniesienia bezpieczeństwa w Porcie Gdańsk. Zakupiono m.in. łódź ekologiczno-ratowniczą i motorówkę hydrograficzno-inspekcyjną.

Prawie 10 mln zł kosztowały dwie specjalistyczne jednostki: łódź szybkiego reagowania i motorówka. Pierwsza z nich umożliwi patrolowanie, szybką interwencję oraz eliminację skutków wszelkich zdarzeń ekologicznych, technicznych i pożarowych.

Motorówka z kolei będzie przeznaczona m.in. do badań dna akwenów portowych, nabrzeży portowych, poszukiwania, identyfikacji i lokalizacji przeszkód, obiektów podwodnych oraz wykrywania zagrożeń. Jednostka będzie pomocna podczas przygotowywania map akwenów portowych. Wyposażona jest m.in. w sondę do pomiaru temperatury, przewodnictwa, zasolenia, głębokości, gęstości wody, zawiesiny i chlorofilu.

Zabezpieczy przed rozlewem niebezpiecznych substancji

Ze względu na sukcesywny wzrost przeładunku towarów niebezpiecznych w Porcie Gdańsk, a także możliwość wystąpienia pożaru, wycieku substancji szkodliwych czy wzrostu zanieczyszczenia wód, zmodernizowany został statek pożarniczo-ratowniczy "Strażak 6". Jednostka wyposażona została m.in. w zaporę przeciwrozlewową umożliwiającą szybkie zabezpieczenie akwenu przed zanieczyszczeniem niebezpieczną substancją.

Pozostałe środki zostały przeznaczone na budowę Centrum Ratownictwa Portu Gdańsk, które otwarto we czwartek. Odbył się wówczas także chrzest nowo zakupionych łodzi. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA zrealizował projekty w ramach przedsięwzięcia "Inwestycje wpływające na wzrost poziomu bezpieczeństwa" i otrzymał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013. W 2015 r.

Port Gdańsk ustanowił w 2015 r. rekord polskiej gospodarki morskiej, bo przeładował prawie 36 mln ton ładunków, o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. W porcie realizowany jest największy w historii firmy plan inwestycyjny. Port w Gdańsku jest największym polskim portem i jednym z największych węzłów logistycznych Polski.(PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Zasoby wodne, łososie i infrastruktura. Jak wygląda sektor wodny w Finlandii? (31 marca 2022)Bałtyk kontra eutrofizacja. Przyszłość morskiego ekosystemu leży w rękach rolników (28 marca 2022)ZE PAK i Ørsted wspólnie wystąpią o pozwolenia lokalizacyjne na budowę morskich farm wiatrowych (10 marca 2022)Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030. Nadal brak oceny oddziaływania projektu na środowisko (28 stycznia 2022)Z Bałtyku popłynie energia od PGE (14 grudnia 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony