Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.04.2024 26 kwietnia 2024

Powstanie 1000 km tras rowerowych w Zachodniopomorskiem

   Powrót       13 kwietnia 2016       Planowanie przestrzenne   

Województwo zachodniopomorskie planuje w ciągu najbliższych lat stworzyć sieć tras rowerowych liczącą około tysiąca kilometrów. W Szczecinie podpisano we wtorek porozumienie dotyczące realizacji pierwszych dwóch szlaków.

Realizacja tysiąca kilometrów tras rowerowych jest zaplanowana na perspektywę finansową 2016-2020 - powiedział dziennikarzom zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz. W województwie łącznie mają powstać cztery trasy. Zależnie od wielkości środków, które uda się pozyskać, być może uda się także wybudować kolejne.

- Projekt będzie realizowany z blisko 70 zachodniopomorskimi samorządami, ale to województwo weźmie na siebie główny ciężar procedur administracyjnych - powiedział Geblewicz. Pieniądze na przedsięwzięcie mają pochodzić w większości z funduszy unijnych, a także z samorządów i województwa.

Pierwsze dwie trasy to trasa "Pojezierna" i trasa "Myśla-Tywa-Odra-Zalew". Mają one łączyć się z siecią tras niemieckich.

Nawet 600 mln zł na ścieżki rowerowe

Pierwsze uruchomione źródło finansowania na realizację przedsięwzięcia to środki z Regionalnego Programu Operacyjnego - 10 mln euro pozwoli na dofinansowanie budowy ponad 70 km dróg rowerowych.

- Cała sieć tras rowerowych jest warta od 140 mln zł do 600 mln zł, przy czym druga kwota zakłada budowę od nowa wszystkich odcinków dróg rowerowych, a spora część z nich już istnieje - powiedziała pełnomocnik marszałka ds. komunikacji rowerowej Wanda Nowotarska.

Na Pomorzu Zachodnim jest najwięcej szlaków rowerowych w Polsce, ale często są one zaniedbane, a ich oznakowanie pozostawia wiele do życzenia - wynika z informacji urzędników, którzy wcześniej na polecenie marszałka przeprowadzili dokładną inwentaryzację istniejących szlaków rowerowych.

Samorząd województwa stawia na nowe trasy rowerowe o wyższym standardzie, które będą przebiegały w logiczny sposób i stworzą zwartą całość. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Usprawnienie logistyki w miastach powinno obchodzić wszystkich (31 października 2023)Podpisano kartę na rzecz Narodowej Strategii Rowerowej (02 października 2023)Czy samorządy właściwie rozwijają infrastrukturę rowerową? Wyniki kontroli NIK (04 maja 2023)Warszawa: Strefa Tempo 30 – raport z konsultacji społecznych (06 marca 2023)Renaturyzacja Odry w praktycznym wymiarze (13 grudnia 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony