Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
13.08.2025 13 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Skandal Volkswagena dotyczy jednak głównie Europy

   Powrót       06 października 2015       Planowanie przestrzenne   

Z 11 milionów samochodów Volkswagena z oprogramowaniem umożliwiającym manipulowanie pomiarem emisji spalin ok. 8 milionów znajduje się w Unii Europejskiej - poinformował w poniedziałek wieczorem rzecznik koncernu.

Dodał, że powiadomiono o tym wszystkich deputowanych do Bundestagu, w których okręgach wyborczych znajdują się zakłady Volkswagena. O tym piśmie do deputowanych poinformował wcześniej w poniedziałek na swej stronie internetowej dziennik "Handelsblatt". W wydaniu drukowanym materiał ukaże się dzisiaj. Jest w nim informacja, że chodzi o samochody z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 1200, 1600 i 2000 cm sześc.

Volkswagen przeprosił parlamentarzystów za "niewłaściwe zachowanie nielicznych osób" w koncernie i zapewnił, że rada nadzorcza wspierana przez niemieckich i amerykańskich prawników będzie czuwała nad pełnym wyjaśnieniem sprawy nielegalnego oprogramowania - poinformował "Handelsblatt".

Władze USA ujawniły 18 września, że Volkswagen jest podejrzewany przez amerykańską federalną Agencję Ochrony Środowiska (EPA) o manipulowanie pomiarem spalin z silników dieslowskich, co może oznaczać dla producenta ogromne kary. Koncern przyznał 22 września, że zakwestionowane przez EPA oprogramowanie było instalowane w jego samochodach także poza USA. Znajduje się ono w ok. 11 mln pojazdów na całym świecie, w tym w Polsce.(PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Termomodernizacja zabytkowych budynków Politechniki Łódzkiej z dotacjami od NFOŚiGW (21 lutego 2025)Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania (14 lutego 2025)Cel 55% redukcji emisji wymaga przyspieszenia. Ocena realizacji Europejskiego Zielonego Ładu (07 lutego 2025)GZM zbada zanieczyszczenia z transportu drogowego. Wyniki w maju br. (03 stycznia 2025)O 34,5% niższe stężenie PM 2,5 w Goczałkowicach-Zdroju. Jakość powietrza w uzdrowiskach w 2023 r. (27 grudnia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony