Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
23.08.2025 23 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Solaris dostarczy autobusy hybrydowe do Krakowa

   Powrót       19 lutego 2016       Planowanie przestrzenne   

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie kupi 12 autobusów hybrydowych od polskiej firmy Solaris Bus&Coach SA. W ostatnim czasie firma z Bolechowa wygrała też przetarg na dostawę do Krakowa czterech autobusów elektrycznych.

Jak poinformował w czwartek rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk, oferta firmy Solaris była jedyną, jaka wpłynęła do przewoźnika w przetargu na 12 przegubowych autobusów hybrydowych o długości 18 metrów. Producent zaproponował cenę wynoszącą 25,2 mln zł netto.

Według przedstawicieli MPK oferta Solarisa spełniała wszystkie wymagania zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zgodnie z warunkami przetargu po jego uprawomocnieniu i podpisaniu umowy producent będzie miał siedem miesięcy na dostarczenie autobusów do Krakowa.

Nowe pojazdy będą wyposażone w napęd hybrydowy łączący silnik elektryczny i spalinowy spełniający najwyższe europejskie normy ochrony środowiska Euro 6. Pojazdy będą miały klimatyzację, automaty biletowe i nowoczesne systemy informacji pasażerskiej.

W ostatnich miesiącach Solaris wygrał też dwa inne przetargi na dostawę autobusów dla krakowskiego przewoźnika: 60 pojazdów spalinowych o długości 12 metrów za 58,3 mln zł netto i czterech autobusów elektrycznych za 6,2 mln zł netto.

W sumie MPK w Krakowie w ciągu dwóch najbliższych lat zamierza kupić 107 różnych autobusów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, korzystając z instrumentu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.(PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)Od 2026 r. tylko zeroemisyjne autobusy w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (23 października 2024)2 tys. zgonów mniej dzięki redukcji zanieczyszczeń powietrza w samej Warszawie? Rekomendacje HEAL (08 października 2024)Strefy Czystego Transportu i zeroemisyjne autobusy w dużych miastach. Projekt ustawy w RCL (05 lipca 2024)Inwestycje w niebiesko-zieloną infrastrukturę polskich miast z dofinansowaniem 136,2 mln zł. FEPW (10 czerwca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony