Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
16.04.2024 16 kwietnia 2024

Sopoccy urzędnicy przesiadają się na rowery

   Powrót       28 lipca 2015       Planowanie przestrzenne   

W Sopocie każdy urzędnik rezygnujący z dojazdów do pracy samochodem dostanie dodatek do pensji w postaci 50 złotych. Do tej pory zgłosiło się już 150 osób chętnych do skorzystania z premii. Ta decyzja prezydenta miasta pozwoli zmniejszyć ruch samochodowy w mieście i tłok na parkingu pod urzędem.

Od lipca w sopockim magistracie urzędnicy, którzy zadeklarują, że będą przyjeżdżać do pracy środkami komunikacji publicznej, rowerami, skuterami lub będą przychodzić pieszo – otrzymają nagrodę motywacyjną w wysokości 50 złotych. – Dzięki temu łatwiej będzie interesantom zaparkować pod urzędem i wspólnie zadbamy o środowisko – poinformowała Anna Dyksińska z sopockiego urzędu miasta.

Monitorowany parking rowerowy

W związku z rosnącym zainteresowaniem parkingiem rowerowym pod urzędem od kilku dni można korzystać także z dodatkowych stojaków. Miejsca objęte są całodobowym monitoringiem Straży Miejskiej. Pracownicy urzędu, którzy w obawie przed warunkami atmosferycznymi wolą trzymać rower pod dachem, mogą nawet zaparkować go w udostępnionym do tego celu korytarzu w urzędzie. W Sopocie działają także stacje roweru miejskiego.

Auta ekologiczne parkują za darmo

Auta elektryczne i hybrydowe należące do mieszkańców Sopotu są zwolnione w kurorcie z opłat za parkowanie. Wystarczy zgłosić się do Zarządu Dróg i Zieleni w tym mieście i przedstawić dokumenty, że auto jest ekologiczne. Otrzymuje się roczną kartę parkingową, która zwalnia z opłat. Pod urzędem spółka Energa zamontowała również stację ładowania samochodów elektrycznych. Podobne działania związane z upowszechnieniem transportu elektrycznego podjął w kwietniu Gdańsk.

Ewa Szekalska: Dziennikarz

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Usprawnienie logistyki w miastach powinno obchodzić wszystkich (31 października 2023)Podpisano kartę na rzecz Narodowej Strategii Rowerowej (02 października 2023)Czy samorządy właściwie rozwijają infrastrukturę rowerową? Wyniki kontroli NIK (04 maja 2023)Warszawa: Strefa Tempo 30 – raport z konsultacji społecznych (06 marca 2023)Renaturyzacja Odry w praktycznym wymiarze (13 grudnia 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony