Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.01.2022 26 stycznia 2022

Spalarnia w Bydgoszczy czeka na „dziewiętnastki”

Spalarnia odpadów komunalnych w Bydgoszczy, w związku z wolnymi mocami przerobowymi, zaprasza RIPOKi do składania ofert na dostawę odpadów w postaci balastu oraz paliwa alternatywnego.

   Powrót       25 października 2016       Odpady   

Międzygminny Kompleks Unieszkodliwiania Odpadów ProNatura Sp. z o.o. w Bydgoszczy przewiduje współpracę z wybranym RIPOK-iem przez okres jednego roku (2017). Maksymalna ilość odpadów dostarczana miesięcznie ma wynieść nie więcej niż 2500 Mg.

Oferty powinny dotyczyć dostawy odpadów o kodach:

  • 19 12 12 – inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11,
  • 19 12 10 – odpady palne (paliwo alternatywne)

Wymienione grupy odpadów stanowią materiał posortowniczy (balast) pochodzący z mechanicznej obróbki odpadów na sortowni. Powstają po przetworzeniu zmieszanych odpadów komunalnych lub odpadów opakowaniowych jako tzw. frakcja nadsitowa (> 80 mm) i pochodzą z regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK).

Odpady zostaną wykorzystane jako paliwo lub inny środek wytwarzania energii. Oferty należy składać w formie pisemnej, osobiście, do 10 listopada br.

„Dziewiętnastki” można sprowadzać z drugiego końca Polski

Odpady komunalne z grupy „20” zgodnie z ustawą o odpadach kierowane są do regionalnych lub ponadregionalnych instalacji przetwarzania odpadów (RIPOK lub PIPOK). Jak wyjaśnia Tomasz Gulczewski, dyrektor bydgoskiego zakładu, odpady z grupy „19”, czyli te pochodzące z sortowania i mechanicznej obróbki, instalacje mogą już kierować tam, gdzie chcą. Kaloryczność tych odpadów musi przekraczać 8 MJ/kg. Jak wyjaśnia dyrektor, odpady o wyższej kaloryczności (spalarnia czeka na te o parametrach 7 -12 MJ/kg) pozwoląna polepszenie procesu spalania, poza tym nie trzeba z nich odparowywać wilgoci.

Jeśli chodzi o transport odpadów na terenie Polski, to w przypadku wyżej wspomnianej grupy „19”, może być on ograniczony jedynie względami ekonomicznym, nie ma natomiast regulacji prawnych, które uniemożliwiałyby przywożenie odpadów do spalarni np. z drugiego końca Polski.

Ewa Szekalska: Dziennikarz

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Elektryczne autobusy i spalarnia. Jak wydano 82,5 mld euro z Funduszów Europejskich 2014-2020? (07 grudnia 2021)Dlaczego za odpady płacimy coraz więcej? Analiza IOŚ-PIB (23 listopada 2021)Największe składowisko odpadów w Europie zamknięte (27 sierpnia 2021)Gorzów Wlkp.: Podpisano list intencyjny ws. budowy Instalacji Termicznego Przetwarzania z Odzyskiem Energii (05 sierpnia 2021)Podpisano umowę na budowę spalarni odpadów komunalnych w Starachowicach (04 sierpnia 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony