Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.04.2024 25 kwietnia 2024

Toruń: 25 mln zł na zrównoważony transport

   Powrót       22 kwietnia 2022       Planowanie przestrzenne   

25 mln zł z Funduszy Europejskich dla Torunia pomoże wybudować nową linię tramwajową i ułatwi realizację obecnie wdrażanego projektu BIT City. Informację o dodatkowych środkach dla Torunia w Programie Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ) przekazał minister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda.

Czytaj: Miejski transport przyjazny mieszkańcom i środowisku. Jak to robią w Krakowie?

- Z dodatkowej puli 25 mln zł planowany jest kolejny etap budowy linii tramwajowej do osiedla Jar w Toruniu wraz z docelową pętlą tramwajową. To zadanie może otrzymać dofinansowanie w kwocie prawie 17 mln zł. Obecnie realizowany w Toruniu duży projekt BIT City otrzyma dodatkowe 8 mln zł dofinansowania - mówił minister Grzegorz Puda.

W Toruniu jest realizowany 1 kompleksowy projekt (BIT City II) o wartości 400,40 mln zł, w tym dofinansowanie UE 213,33 mln zł. Projekt realizowany jest w trybie pozakonkursowym i obejmuje budowę nowej linii tramwajowej do osiedla Jar (etap I), modernizację infrastruktury tramwajowej, zakup taboru tramwajowego oraz nowych autobusów z napędem elektrycznym i hybrydowym.

Warunki realizacji inwestycji

Nowe projekty muszą teraz przejść proces włączenia do POIiŚ. Wymaga to podjęcia prac przez samorządy w zakresie aktualizacji strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) i ujęcia w niej nowych propozycji.

Z chwilą akceptacji zmienionej strategii ZIT przez MFiPR, projekty wpisane zostaną na Wykaz Projektów Zidentyfikowanych do POIiŚ, a następnie przejdą ocenę w CUPT.

Źródło: MFiPR

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Ponad 100 mld euro na zieloną transformację w latach 2021-2027. Jak działa polityka spójności (02 kwietnia 2024)Dlaczego biometan w Polsce nie rozwija się tak, jak na Zachodzie? (14 marca 2024)Tabor na tory (13 marca 2024)Uprawnienia do emisji już niedługo w sektorze budynków i transportu. ETS2 a efektywność energetyczna (23 lutego 2024)Suwerenność energetyczna to także wzmacnianie Polski. Zakończenie prac roboczych nad funduszem modernizacyjnym (22 lutego 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony