Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
EVBox PublicLine - stacja ładowania pojazdów elektrycznych w przestrzeniach publicznych firmy Engie
EVBox BusinessLine - stacja ładowania samochodów elektrycznych dla odbiorców biznesowych firmy Engie

Branża motoryzacyjna chwali ustawę o elektromobilności

a+a-    Powrót       08 czerwca 2017       Transport   

Projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych w sposób całościowy określa zasady funkcjonowania infrastruktury paliw alternatywnych i dlatego zasługuje na poparcie. Jest on ważny dla firm branży motoryzacyjnej, ponieważ rozwój współczesnej motoryzacji zmierza ku autom elektrycznym. Niektóre przepisy budzące zastrzeżenia można dopracować w trakcie dalszych prac legislacyjnych – uważa Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, członek Konfederacji Lewiatan.

Nowe przepisy mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży samochodów elektrycznych oraz usług związanych z eksploatacją takich aut. Ważne, że dostrzeżono rolę elektromobilności w zapewnieniu zeroemisyjnej mobilności społeczeństw w przyszłości, szczególnie w obszarach zurbanizowanych.

Infrastruktura jest niezbędna do rozwoju elektromobilności

Rynek paliw alternatywnych w transporcie w Polsce, za wyjątkiem gazu płynnego LPG, jest we wstępnej fazie rozwoju, a paliwa te przecież mają obecnie największy potencjał wzrostu. Prawo energetyczne nie reguluje w sposób szczególny działalności gospodarczej polegającej na obrocie czy dostarczaniu paliw alternatywnych dla transportu. Zastosowanie w tym przypadku znajdują obecnie ogólne przepisy dotyczące obrotu i dystrybucji energii elektrycznej, które nie zawsze odpowiadają specyfice tej branży. Z tego względu podjęta przez Ministerstwo Energii inicjatywa legislacyjna w zakresie wsparcia elektromobilności w Polsce zasługuje na aprobatę. Zbudowanie powszechnie dostępnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych i pojazdów na paliwa alternatywne jest warunkiem niezbędnym upowszechnienia nowych, nisko- i zeroemisyjnych aut.

Nowe przepisy określają zasady sprzedaży usługi ładowania pojazdów wykorzystujących paliwa alternatywne, działania podmiotów na rynku paliw alternatywnych, wprowadzają regulacje w zakresie informowania konsumentów oraz przepisy techniczne dla tej infrastruktury. Projektowana ustawa ma również umożliwić wejście w życie instrumentów wsparcia rozwoju transportu elektrycznego oraz gazu ziemnego (CNG i LNG) wykorzystywanych w transporcie.

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Firmy motoryzacyjne muszą inwestować w infrastrukturę dla aut elektrycznych (18 marca 2019)ElectroMobility Poland: przed 2023 r. ruszy produkcja polskich samochodów elektrycznych (18 marca 2019)Elektromobilność w gminach o rok później – będą zmiany w ustawie (15 marca 2019)Samorządowcy postulują o zmiany w ustawie o elektromobilności (13 marca 2019)Kraków pozyska samochody elektryczne dla miejskich instytucji (12 marca 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony