Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
28.11.2023 28 listopada 2023

Branża motoryzacyjna chwali ustawę o elektromobilności

   Powrót       08 czerwca 2017       Planowanie przestrzenne   

Projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych w sposób całościowy określa zasady funkcjonowania infrastruktury paliw alternatywnych i dlatego zasługuje na poparcie. Jest on ważny dla firm branży motoryzacyjnej, ponieważ rozwój współczesnej motoryzacji zmierza ku autom elektrycznym. Niektóre przepisy budzące zastrzeżenia można dopracować w trakcie dalszych prac legislacyjnych – uważa Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, członek Konfederacji Lewiatan.

Nowe przepisy mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży samochodów elektrycznych oraz usług związanych z eksploatacją takich aut. Ważne, że dostrzeżono rolę elektromobilności w zapewnieniu zeroemisyjnej mobilności społeczeństw w przyszłości, szczególnie w obszarach zurbanizowanych.

Infrastruktura jest niezbędna do rozwoju elektromobilności

Rynek paliw alternatywnych w transporcie w Polsce, za wyjątkiem gazu płynnego LPG, jest we wstępnej fazie rozwoju, a paliwa te przecież mają obecnie największy potencjał wzrostu. Prawo energetyczne nie reguluje w sposób szczególny działalności gospodarczej polegającej na obrocie czy dostarczaniu paliw alternatywnych dla transportu. Zastosowanie w tym przypadku znajdują obecnie ogólne przepisy dotyczące obrotu i dystrybucji energii elektrycznej, które nie zawsze odpowiadają specyfice tej branży. Z tego względu podjęta przez Ministerstwo Energii inicjatywa legislacyjna w zakresie wsparcia elektromobilności w Polsce zasługuje na aprobatę. Zbudowanie powszechnie dostępnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych i pojazdów na paliwa alternatywne jest warunkiem niezbędnym upowszechnienia nowych, nisko- i zeroemisyjnych aut.

Nowe przepisy określają zasady sprzedaży usługi ładowania pojazdów wykorzystujących paliwa alternatywne, działania podmiotów na rynku paliw alternatywnych, wprowadzają regulacje w zakresie informowania konsumentów oraz przepisy techniczne dla tej infrastruktury. Projektowana ustawa ma również umożliwić wejście w życie instrumentów wsparcia rozwoju transportu elektrycznego oraz gazu ziemnego (CNG i LNG) wykorzystywanych w transporcie.

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

World Energy Outlook 2023: Świat energii pozostaje niestabilny. Kluczem poprawa bezpieczeństwa energetycznego (31 października 2023)Bezemisyjny transport ciężki coraz bliżej. Rada UE przyjęła podejście ogólne (17 października 2023)6,6% zeroemisyjnych autobusów we flotach samorządowych. PARP chce podnieść wynik w Polsce Wschodniej (11 października 2023)Węgry chcą cofnąć zielone tablice pojazdom hybrydowym plug-in (09 października 2023)MAE przedstawia zaktualizowaną mapę drogową osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 r. (03 października 2023)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony