Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
21.09.2023 21 września 2023

Branża motoryzacyjna chwali ustawę o elektromobilności

   Powrót       08 czerwca 2017       Planowanie przestrzenne   

Projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych w sposób całościowy określa zasady funkcjonowania infrastruktury paliw alternatywnych i dlatego zasługuje na poparcie. Jest on ważny dla firm branży motoryzacyjnej, ponieważ rozwój współczesnej motoryzacji zmierza ku autom elektrycznym. Niektóre przepisy budzące zastrzeżenia można dopracować w trakcie dalszych prac legislacyjnych – uważa Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, członek Konfederacji Lewiatan.

Nowe przepisy mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży samochodów elektrycznych oraz usług związanych z eksploatacją takich aut. Ważne, że dostrzeżono rolę elektromobilności w zapewnieniu zeroemisyjnej mobilności społeczeństw w przyszłości, szczególnie w obszarach zurbanizowanych.

Infrastruktura jest niezbędna do rozwoju elektromobilności

Rynek paliw alternatywnych w transporcie w Polsce, za wyjątkiem gazu płynnego LPG, jest we wstępnej fazie rozwoju, a paliwa te przecież mają obecnie największy potencjał wzrostu. Prawo energetyczne nie reguluje w sposób szczególny działalności gospodarczej polegającej na obrocie czy dostarczaniu paliw alternatywnych dla transportu. Zastosowanie w tym przypadku znajdują obecnie ogólne przepisy dotyczące obrotu i dystrybucji energii elektrycznej, które nie zawsze odpowiadają specyfice tej branży. Z tego względu podjęta przez Ministerstwo Energii inicjatywa legislacyjna w zakresie wsparcia elektromobilności w Polsce zasługuje na aprobatę. Zbudowanie powszechnie dostępnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych i pojazdów na paliwa alternatywne jest warunkiem niezbędnym upowszechnienia nowych, nisko- i zeroemisyjnych aut.

Nowe przepisy określają zasady sprzedaży usługi ładowania pojazdów wykorzystujących paliwa alternatywne, działania podmiotów na rynku paliw alternatywnych, wprowadzają regulacje w zakresie informowania konsumentów oraz przepisy techniczne dla tej infrastruktury. Projektowana ustawa ma również umożliwić wejście w życie instrumentów wsparcia rozwoju transportu elektrycznego oraz gazu ziemnego (CNG i LNG) wykorzystywanych w transporcie.

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Unia Europejska przewiduje więcej wsparcia dla przemysłu wiatrowego (21 września 2023)Rybnik: Odebrano pierwsze miejskie autobusy wodorowe (31 sierpnia 2023)Rada UE zatwierdziła rozporządzenie AFIR. Stacje ładowania elektryków będą rozmieszczone co 60 km (27 lipca 2023)Samorządowa flota elektryków nadal poniżej ustawowych wymogów (19 lipca 2023)Biznes wchodzi w elektromobilność i inwestuje w sieć punktów ładowania (12 lipca 2023)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony