Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
Starszy specjalista w Zespole ds. Realizacji Inwestycji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Starszy specjalista w Wydziale Gruntów, Geologii i Geotechniki Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną w ostatnim kwartale tego roku

a+a-    Powrót       20 sierpnia 2018       Woda   

Do 30 września Urząd Morski w Gdyni musi uzupełnić informacje w dokumentacji dotyczącej przekopu Mierzei Wiślanej. Wyjaśnienia mają dotyczyć m.in. budowy samego obiektu oraz wpływu inwestycji na obszary chronione. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Olsztynie prowadzi postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przekopu Mierzei Wiślanej.

Ostatni kwartał 2018 roku

Jak poinformowało w poniedziałek PAP biuro prasowe Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, nie ma jeszcze konkretnego harmonogramu prac i konkretnego terminu rozpoczęcia budowy kanału. - Na pewno będzie to ostatni kwartał 2018 roku po zakończeniu konsultacji w związku z raportem oddziaływania na środowisko i po okresie lęgowym ptaków - wyjaśniło biuro prasowe resortu.

Justyna Januszewicz, rzeczniczka Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie informowała wcześniej, że inwestor, czyli Urząd Morski w Gdyni, do 30 września musi uzupełnić przede wszystkim wyjaśnienia informacji związane z rozwiązaniami technicznymi i technologicznymi budowy samego obiektu i jego funkcjonowania, sposobu wykonania prac budowlanych. Inwestor został także wezwany do uzupełnienia informacji dotyczącej sposobu oddziaływania na środowisko, w tym obszaru chronionego - przede wszystkim na ptaki będące przedmiotem ochrony w obszarze Natura 2000. Urząd Morski w Gdyni został zobowiązany także do wyjaśnienia informacji dotyczącej działań minimalizujących oddziaływanie na środowisko inwestycji.

Szczególne znaczenie dla Warmii i Mazur

W lipcu w Ostródzie na spotkaniu z mieszkańcami minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk przekonywał, że kanał przez Mierzeję ma kolosalne znaczenie dla Polski, w szczególności dla Warmii i Mazur. Mówił wówczas, że budowa nowej drogi wodnej między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym "da wielkie możliwości rozwojowe dla regionu i portu w Elblągu". Mówił, że kanał przez Mierzeję da nowe możliwości dla operatorów i nie jest prawdą - jak zaznaczył - że port w Elblągu będzie konkurencją dla portów w Gdańsku czy w Gdyni. Jak ocenił minister Gróbarczyk, elbląski port będzie portem wspomagającym, ale też alternatywnym dla tych przedsiębiorców, których nie stać na korzystanie z dużych portów.

Zarząd woj. pomorskiego przeciwko inwestycji

Zarząd woj. pomorskiego negatywnie zaopiniował plany inwestycji. W jego ocenie budzi ona obawy ze względów ekonomicznych i przyrodniczych. Z kolei sejmik województwa warmińsko-mazurskiego przyjął stanowisko, w którym poparł plan przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Jak ocenił, to inwestycja istotna dla rozwoju subregionu elbląskiego. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Aktualizacja dot. prac budowlanych na Mierzei Wiślanej (29 czerwca 2020)Prace na Mierzei Wiślanej trwają pomimo braku decyzji środowiskowej (13 maja 2020)Rozstrzygnięcie ws. decyzji środowiskowej dla przekopu Mierzei Wiślanej odroczone (02 marca 2020)Rozstrzygnięcie ws. decyzji środowiskowej dla przekopu Mierzei - odroczone (02 stycznia 2020)Aktywiści wysłali do unijnego komisarza ds. środowiska list ws. przekopu Mierzei Wiślanej (05 grudnia 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony