Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
03.08.2025 03 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Budżet „Mojego Elektryka” większy o 60 mln zł

   Powrót       02 lipca 2024       Planowanie przestrzenne   

Z 900 do 960 mln zł zwiększył się budżet programu „Mój Elektryk” – dzięki tej decyzji Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) będzie można dofinansować ok. 2 tys. kolejnych nowych zeroemisyjnych samochodów. Teraz po polskich drogach jeździ już ok. 66 tys. takich pojazdów.

Z programu „Mój Elektryk” rozdysponowano już niemal całość z 600 mln zł przeznaczonych na dofinansowanie pojazdów zeroemisyjnych w ramach umów leasingu. Zarząd NFOŚiGW udostępnił dodatkowych 60 mln zł na dofinansowanie do opłat ustalanych w umowach leasingu. Operatorem tych środków jest Bank Ochrony Środowiska. Dotacje do zakupu nowych pojazdów zeroemisyjnych mogą otrzymać osoby indywidualne i przedsiębiorcy.

Dofinansowanie z programu „Mój Elektryk” dla wnioskodawcy indywidualnego do samochodów osobowych wynosi 18 750 zł, przy czym cena pojazdu nie może przekroczyć 225 tys. zł. Posiadacze Karty Dużej Rodziny mogą otrzymać dotacje do 27 tys. zł, bez limitu ceny kupowanego pojazdu. Na dopłaty dla osób fizycznych budżet wynosi 100 mln zł, z czego ok. 70 proc. już wykorzystano.

Poziom dofinansowania do zeroemisyjnych pojazdów kupowanych przez przedsiębiorców zależy od ich zadeklarowanego rocznego przebiegu. W przypadku pojazdów osobowych dofinansowanie wynosi 18 750 zł lub 27 tysięcy zł po zadeklarowaniu określonego, podwyższonego przebiegu, przy czym maksymalna cena zakupu nie może przekroczyć 225 tys. zł.

Czytaj też: 106,6 g CO2/km. Średnia emisyjność samochodów spada dzięki elektrykom?

Dofinansowanie pojazdów dostawczych wynosi do 20 proc. kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 50 tysięcy zł lub do 30 proc. kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 70 tys. zł, po zadeklarowaniu określonego podwyższonego przebiegu. Dotacja do motorowerów i motocykli pokrywa do 30 proc. kosztów zakupu i wynosi nie więcej niż 4 tys. zł.  Przedsiębiorcy wykorzystali już około połowę budżetu 200 mln zł przeznaczonego na takie dopłaty.

Dotychczas z programu „Mój Elektryk” dofinansowano zakup prawie 23 tys. pojazdów.

Źródło: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

NFOŚiGW wspiera rozwój OZE i magazynowanie ciepła w Gliwicach (26 lutego 2025)Jeden cykl destrukcji. Płoną lasy, płonie infrastruktura, cierpi także klimat (24 lutego 2025)Unijne emisje mniejsze o 0,6%, PKB o 1,3% wyższy. Dane Eurostatu z trzeciego kwartału 2024 r. (17 lutego 2025)Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania (14 lutego 2025)Za 27% emisji z transportu drogowego odpowiadają pojazdy ciężarowe. Ile kosztuje dekarbonizacja branży (12 lutego 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony