Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
24.04.2024 24 kwietnia 2024

Dzięki kartom prepaidowym łatwiej będzie wypożyczyć miejskie rowery

   Powrót       13 lipca 2018       Planowanie przestrzenne   

Turyści odwiedzający Kraków dzięki kartom przedpłaconym (prepaid) będą mogli łatwiej wypożyczyć miejski rower bez potrzeby rejestracji w systemie Wavelo. Na hotelowych recepcjach pojawią się karty w dwóch wariantach: jedno- i trzydniowe.

- Turyści cenią sobie wygodę. Z myślą o nich przygotowaliśmy to rozwiązanie, żeby bez konieczności logowania do systemu, podawania swoich danych, dociekania, jak system działa, osoby odwiedzające Kraków mogły używając karty zakupionej w hotelu wypożyczyć rower. Wystarczy przyłożyć kartę z kodem PIN z tyłu roweru – mówił PAP dyrektor operacyjny systemu Wavelo Albert Wójtowicz.

Dwa warianty kart

Na hotelowych recepcjach pojawią się karty w dwóch wariantach: jedno- i trzydniowe. Krótsza opcja kosztować będzie 33 zł, dłuższa – 90 zł. Ukłonem w kierunku turystów korzystających z oferty będzie możliwość pozostawienia roweru bez dodatkowych kosztów poza stacją w obrębie systemu np. tuż przed hotelem. Obecnie karty dostępne są m.in. w ponad 50 hotelach i hostelach w Krakowie, a docelowo mają trafić do ponad 200 obiektów w mieście. Projekt jest realizowany we współpracy operatora rowerów miejskich z firmą Discover Cracow.

Kraków był pierwszym polskim miastem, które w 2008 r. uruchomiło wypożyczalnię rowerów miejskich. Pierwszy system pod nazwą KMK Bike zastąpiło w 2016 r. Wavelo, którego operatorem jest spółka BikeU. Obecnie to system 162 stacji i 1,5 tys. jednośladów rozlokowanych na terenie całego miasta. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Usprawnienie logistyki w miastach powinno obchodzić wszystkich (31 października 2023)Podpisano kartę na rzecz Narodowej Strategii Rowerowej (02 października 2023)Czy samorządy właściwie rozwijają infrastrukturę rowerową? Wyniki kontroli NIK (04 maja 2023)Warszawa: Strefa Tempo 30 – raport z konsultacji społecznych (06 marca 2023)Renaturyzacja Odry w praktycznym wymiarze (13 grudnia 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony