Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose

Roaming dla użytkowników pojazdów elektrycznych?

a+a-    Powrót       18 lipca 2019       Transport   

GreenWay Polska chce ułatwić kierowcom ładowanie aut elektrycznych korzystających ze stacji ładowania różnych operatorów - wskazuje szef firmy, która m.in. obok spółek Lotos, Orlen i Tauron ma rozbudowaną sieć punktów ładowania elektryków. Firma namawia konkurentów do współpracy w tym zakresie.

Uczyć się na błędach operatorów sieci komórkowej

Jak wskazuje firma GreenWay Polska, obecna sytuacja na rynku ładowania samochodów elektrycznych przypomina początki rozwoju telefonii komórkowej. - Wtedy to każdy z operatorów budował własną infrastrukturę telekomunikacyjną, powstawała ona w różnych miejscach, ale nie pozwalała na zapewnienie pełnego pokrycia całego kraju zasięgiem jednej sieci. Dopiero zmiana podejścia przez operatorów i nawiązanie współpracy przy budowie stacji bazowych podniosła znacznie jakość usług w całym sektorze - czytamy w środowym komunikacie firmy.

Prezes GreenWay Polska Rafał Czyżewski uważa, że dyskusję na temat wypracowania wspólnych porozumień i oferowania rozwiązań roamingowych w naszym kraju powinniśmy podjąć już dziś. - Prosty i wygodny sposób korzystania z usług wielu operatorów i dostawców usług ładowania przyczyni się do upowszechniania elektromobilności, a to leży w interesie całego sektora - podkreślił. Jak zauważył, aby ułatwić e-kierowcom korzystanie z wielu sieci różnych operatorów, niezbędne jest wprowadzenie roamingu, czyli możliwości korzystania z usługi ładowania na infrastrukturze innego operatora przy wykorzystaniu narzędzi autoryzacyjnych operatora macierzystego.

- Przykładowo, klient Orlenu powinien mieć możliwość skorzystania np. z usług sieci GreenWay, autoryzując się i uruchamiając ładowanie kartą lub aplikacją Orlen. Oczywiście wymaga to porozumienia wszystkich głównych operatorów ogólnodostępnych stacji ładowania i podmiotów świadczących usługi ładowania tak, aby wzajemnie oferowały one dostęp do swojej infrastruktury i usług - wyjaśnił. Dodał, że niezbędne w tym zakresie jest rozwiązanie przede wszystkim kwestii technicznych w zakresie integracji systemów informatycznych, które zarządzają stacjami i usługą ładowania, aby roaming był możliwy. Można to robić, porozumiewając się między sobą i integrując systemy poszczególnych operatorów. - Jest to jednak proces skomplikowany, dlatego korzystniejsze jest wykorzystywanie platform roamingowych - powiedział.

752 stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Według uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego Licznika elektromobilności, na koniec czerwca 2019 r. w Polsce funkcjonowały 752 stacje ładowania pojazdów elektrycznych, dysponujące w sumie 1395 punktami ładowania. Jedną trzecią stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym, dwie trzecie - wolne ładowarki prądu przemiennego o mocy mniejszej lub równej 22 kW. Z licznika wynika, że pośród 6092 zarejestrowanych elektrycznych samochodów osobowych w Polsce w tym czasie, dwie trzecie stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV). (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Najważniejsze wydarzenia Kongresu Nowej Mobilności (14 sierpnia 2019)W 2030 r. w Polsce może jeździć 70 tys. aut elektrycznych. Zanim to jednak nastąpi... (07 sierpnia 2019)Nowy fundusz z kwotą 1,5 mld zł na "zielone" inwestycje (31 lipca 2019)Czy 30latek NFOŚiGW sprosta wyzwaniom XXI wieku? (29 lipca 2019)Fabryka w Wałbrzychu staje się centrum produkcji komponentów do napędów hybrydowych (29 lipca 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony