Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.07.2021 25 lipca 2021

30 miast zadeklarowało współpracę na rzecz elektromobilności

Prezydenci 30 polskich miast będą współpracować w dziedzinie rozwoju mobilności zeroemisyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem transportu zbiorowego. Deklarację w tej sprawie włodarze podpisali podczas I Kongresu Nowej Mobilności w Lublinie.

   Powrót       10 września 2019       Transport   

- Polskie miasta dzisiaj są liderami europejskimi w zakresie elektromobilności. Sprzyja temu dobra strategia miast, ale też wysokie dofinasowanie ze środków unijnych – powiedział Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Według niego podpisana deklaracja dotyczy nie tylko miast, ale też innych interesariuszy rozwoju tej branży, w tym firm z nią związanych. - Deklaracja stanowi swego rodzaju zobowiązanie, że będziemy w zakresie elektromobilności robić i więcej, i szybciej – podkreślił Krzysztof Żuk.

Tempo rozwoju elektromobilności w Polsce znacznie zwiększyło się w ostatnich latach. Jest to efektem strategii przyjętej przez Unię Europejską oraz zmian w polskim prawodawstwie, które nakłada na samorządy limity wykorzystania pojazdów zeroemisyjnych w transporcie publicznym.

5 proc. w 2021 roku

Udział e-busów we flocie (dotyczy gmin powyżej 50 tys. mieszkańców) ma wynieść w 2021 r. co najmniej 5 proc., w 2022 r. -10 proc., a w 2028 - 30 proc. To właśnie Lublin jest miastem, które obecnie spełnia wyznaczony 5-procentowy wskaźnik, a jak obiecuje prezydent miasta za 2 lata parametr ten zostanie podwojony.

Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, poinformował, że obecnie w naszym kraju jest użytkowanych 198 elektrycznych autobusów, a kolejne 300 znajduje się w produkcji. - Oznacza to, że wkrótce po polskich drogach będzie jeździło 500 e-busów – powiedział Mazur. - Życzymy sobie, abyśmy stali się też liderem w zeroemisyjnych pojazdach osobowych. Na razie jest to 6300 zarejestrowanych aut, a my myślimy o dziesiątkach, stekach tysięcy a nawet milionach – dodał. Uzupełnił, że Kongres został zorganizowany m.in. po to, by czas dojścia do takich liczb był odpowiednio krótki. Uczestnicy Kongresu podkreślali też, że rozwój elektromobilności ma służyć poprawie jakości życia mieszkańców miast, poprzez ograniczenie emisji CO2 i hałasu.

Deklaracja Miast na rzecz rozwoju Elektromobilności została podpisana m.in. przez prezydentów i wiceprezydentów Wrocławia, Częstochowy, Kielc, Białej Podlaskiej, Lublina, Słupska, Warszawy, Wałbrzycha, Sosnowca, Wejherowa, Olsztyna, Krakowa, Piekar Śląskich, Ełku, Świętochłowic, Zielonej Góry, Suwałk, Nowego Sącza, Tczewa, Tarnowa, Piotrkowa Trybunalskiego, Łodzi, Puław, Ełku, Sosnowca, Torunia, Krosna i Kędzierzyna Koźla.

Źródło: PAP/Centrum Prasowe PAP

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Lex Izera przegłosowana w Sejmie. Treść oraz tryb procedowania ustawy wzbudziły kontrowersje (23 lipca 2021)Studia z elektromobilności we Wrocławiu (08 lipca 2021)12 lipca rusza program „Mój elektryk” (05 lipca 2021)PSPA: Obowiązek zapewnienia mocy dla punktów ładowania e-aut powinien dotyczyć również mniejszych gmin (25 maja 2021)Eksperci ostrzegają: Zanieczyszczenia transportowe wpływają na zdrowie i rozwój dzieci (14 maja 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony