Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
23.04.2024 23 kwietnia 2024

W poznańskiej fabryce podzespołów do samochodów elektrycznych ma być zatrudnionych 450 pracowników

   Powrót       28 kwietnia 2021       Planowanie przestrzenne   

W nowej fabryce chińskiej firmy Tuopu(1) wytwarzane będą podzespoły do samochodów elektrycznych. Łączne nakłady na inwestycję sięgną 30 mln euro. W poznańskim zakładzie inwestor planuje zatrudnić 450 osób.

Zakład w Polsce będzie produkował ramy pomocnicze dla samochodów elektrycznych. Co szczególnie istotne, inwestor wciąż aktywnie poszukuje lokalnych poddostawców. Wsparcie w realizacji projektu zapewniła spółce Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

- Firmy z branż takich jak automotive i electromobility należą do tych, które obecnie najchętniej inwestują w Polskiej Strefie Inwestycji. Dzięki tej inwestycji, w Poznaniu może powstać kolejnych 450 nowych miejsc pracy. To także dowód na to, że światowe koncerny, w tym także przedsiębiorcy z Państwa Środka - pomimo trwającej epidemii - doceniają atrakcyjność inwestycyjną naszego kraju. Tylko w pierwszym kwartale 2021 r. wydano blisko sto decyzji o wsparciu inwestycji o łącznej wartości blisko 4 mld zł, co świadczy o sile i potencjale polskiej gospodarki – podkreśla wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin.

- Zakład w Poznaniu to pierwsza fabryka firmy w Europie. Co ciekawe, wśród inwestorów chińskich obserwujemy duże zainteresowanie poddostawców części samochodowych, ale i producentów baterii i ich podzespołów do pojazdów EV. Mam nadzieję, że decyzja Tuopu będzie bodźcem dla kolejnych inwestorów, którzy rozważają realizację swoich projektów w Polsce. Z każdym miesiącem tych argumentów za Polską nam zresztą przybywa – mówi Marcin Fabianowicz, zastępca dyrektora Centrum Inwestycji w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Czytaj: W biznesie rewolucja, system edukacji daleko w tyle. Skąd wziąć dobrego pracownika?

W Poznaniu projekt będzie realizowany przez polskiego dewelopera 7R, w 7R City Park w Poznaniu-Franowie. Zakład o powierzchni ponad 30 tys. mkw. powstanie na terenie Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W fabryce ma działać wysoce zrobotyzowana linia spawalnicza. Dzięki inwestycji, zatrudnienie znajdzie docelowo 450 osób, ale jeszcze w tym roku firma planuje zatrudnić 20 pracowników. Chiński inwestor szuka m.in. wykwalifikowanych specjalistów, inżynierów, ale też sprawnego zespołu wspierającego procesy operacyjne.

Dlaczego Poznań?

- O ulokowaniu nowej inwestycji Tuopu w Poznaniu w dużej mierze zdecydowało strategiczne położenie Polski na mapie Europy. Na decyzję przełożyła się też świetnie rozwinięta baza poddostawców i tamtejsza infrastruktura oraz bardzo dobre zaplecze i otoczenie przemysłowe. Doceniamy wsparcie władz samorządowych i publicznych w całym procesie, zwłaszcza ze strony Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Wsparcie PAIH i Miasta Poznań bardzo nam pomogło, m.in. jeśli chodzi o budowanie bazy lokalnych poddostawców, ale też oferowane warunki związane z lokowaniem inwestycji w tym właśnie regionie – mówi Bob Zheng, dyrektor generalny Tuopu Poland.

Czytaj: Zaprezentowano unijną strategię dla sektora transportu

Źródło: MRRiT

Przypisy

1/ Ningbo Tuopu Group jest notowana na giełdzie w Szanghaju. To lider technologii w zakresie produkcji komponentów do aut, działający w branży od ponad 30 lat. Inwestor współpracuje ze światowymi liderami ze świata motoryzacji, m.in. Audi, BMW, Fiat-Chrysler, GM, Geely, Ford, Mercedes-Benz, Porsche czy Volkswagen. Siedziba firmy mieści się w Ningbo w Chinach – tam znajduje się też jedno z centrów badawczo-rozwojowych, które wspiera projekty firmy na całym świecie. Oprócz tego, fabryki, biura i centra B+R Tuopu działają w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Brazylii, Malezji, a w Europie – w Szwecji, Niemczech i Francji.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Dyskusja z branżą o rozwoju elektromobilności w Polsce (09 kwietnia 2024)Wszyscy będziemy elastyczni? O nowych trendach na rynku energii (13 lutego 2024)O sprawiedliwość dla prosumentów i bezpieczeństwo energetyczne dla wszystkich. Głosy z Forum Solar + (09 lutego 2024)Mobilizacja dla nowej mobilności. PSPA publikuje propozycje ws. zrównoważonego transportu (01 lutego 2024)200 tys. zeroemisyjnych samochodów ciężarowych w 2035 r.? PSPA o projekcie nowego programu wsparcia (29 stycznia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony