Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
System M - kompaktowe pompy ciepła nowej generacji firmy Glen Dimplex Polska
Smart Room Heating - aplikacja, która wspiera wydajność pomp ciepła firmy Glen Dimplex Polska

Fotowoltaika wspiera reklamę w mieście

a+a-    Powrót       05 lipca 2019       Energia   

Wszystkie nowe podświetlane słupy informacyjno-reklamowe należące do największej sieci w Warszawie, będą zasilane wyłącznie energią słoneczną. Miejska spółka zakończyła właśnie testy instalacji zaprojektowanej specjalnie pod ten typ nośników.

Słupy reklamowe, czyli tradycyjna mała architektura eksponująca komunikaty wizualne, to stały element miejskiego pejzażu. Warexpo sp. z o.o., właściciel sieci, przez ostatnie miesiące – mniej i bardziej nasłonecznione – testował specjalnie zaprojektowane rozwiązanie, umożliwiające zasilanie słupa wyłącznie panelami słonecznymi, sterowanie natężeniem oświetlenia oraz monitorowanie działania instalacji w czasie rzeczywistym w pięciu lokalizacjach na terenie stolicy.

Testy zakończyły się powodzeniem, a walory estetyczne nośnika udało się połączyć z wydajnością paneli słonecznych. Dzięki temu słupy są zarówno przyjazne krajobrazowi miejskiemu, jak i środowisku.

Automatyczne powiadomienie o awarii

System niezależnego zasilania zainstalowany w fotowoltaicznym słupie reklamowym jest właściwie tylko elementem wykonawczym. Pracę wykonuje natomiast oprogramowanie „w chmurze”, które na podstawie aktualnych statystyk i warunków pogodowych odpowiednio zarządza zgromadzoną w akumulatorach energią. Pozwala to na znaczne zwiększenie wydajności do poziomu porównywalnego (przez większość roku) z zasilaniem z sieci oraz osiągnięcia dużej żywotności sprzętu. Urządzenie pozwala również uniknąć kosztownych kontroli serwisowych. System automatycznie powiadamia o awariach i próbach włamania, a panel klienta pozwala na przeglądanie wszystkich istotnych statystyk online, co znacznie obniża koszty utrzymania sieci.

– Obniżanie negatywnego wpływu na klimat jest ważne dla mieszkańców, władz miasta, ale również wielu spośród naszych klientów. W ten sposób dokładamy naszą cegiełkę do tych starań – mówi Marcin Ochmański, prezes zarządu Warexpo.

Miejska spółka planuje rozwój sieci podświetlanych słupów wyłącznie w oparciu o instalację fotowoltaiczną. Celem jest postawienie od 100 do 150 tego typu nośników na terenie Warszawy w ciągu trzech najbliższych lat.

Źródło: Urząd m.st. Warszwy

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Słoneczne oszczędności w Rudzie Śląskiej (26 czerwca 2019)Hossa na rynku fotowoltaiki w Polsce (25 czerwca 2019)Jarocin: Rozbudowa instalacji fotowoltaicznej w spółce komunalnej (19 czerwca 2019)22 mln zł na OZE dla miejsko-wiejskiej gminy (11 czerwca 2019)Rusza kampania informacyjna „Dom bez rachunków” (04 czerwca 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony