Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
System C – nowy wymiar efektywności energetycznej. Zarządzenie ogrzewaniem i chłodzeniem obiektów komercyjnych firmy Glen Dimplex Polska
OPTI-ENER – opiekun Twojego komfortu i… budżetu domowego firmy Hewalex

Fotowoltaika wspiera reklamę w mieście

a+a-    Powrót       05 lipca 2019       Energia   

Wszystkie nowe podświetlane słupy informacyjno-reklamowe należące do największej sieci w Warszawie, będą zasilane wyłącznie energią słoneczną. Miejska spółka zakończyła właśnie testy instalacji zaprojektowanej specjalnie pod ten typ nośników.

Słupy reklamowe, czyli tradycyjna mała architektura eksponująca komunikaty wizualne, to stały element miejskiego pejzażu. Warexpo sp. z o.o., właściciel sieci, przez ostatnie miesiące – mniej i bardziej nasłonecznione – testował specjalnie zaprojektowane rozwiązanie, umożliwiające zasilanie słupa wyłącznie panelami słonecznymi, sterowanie natężeniem oświetlenia oraz monitorowanie działania instalacji w czasie rzeczywistym w pięciu lokalizacjach na terenie stolicy.

Testy zakończyły się powodzeniem, a walory estetyczne nośnika udało się połączyć z wydajnością paneli słonecznych. Dzięki temu słupy są zarówno przyjazne krajobrazowi miejskiemu, jak i środowisku.

Automatyczne powiadomienie o awarii

System niezależnego zasilania zainstalowany w fotowoltaicznym słupie reklamowym jest właściwie tylko elementem wykonawczym. Pracę wykonuje natomiast oprogramowanie „w chmurze”, które na podstawie aktualnych statystyk i warunków pogodowych odpowiednio zarządza zgromadzoną w akumulatorach energią. Pozwala to na znaczne zwiększenie wydajności do poziomu porównywalnego (przez większość roku) z zasilaniem z sieci oraz osiągnięcia dużej żywotności sprzętu. Urządzenie pozwala również uniknąć kosztownych kontroli serwisowych. System automatycznie powiadamia o awariach i próbach włamania, a panel klienta pozwala na przeglądanie wszystkich istotnych statystyk online, co znacznie obniża koszty utrzymania sieci.

– Obniżanie negatywnego wpływu na klimat jest ważne dla mieszkańców, władz miasta, ale również wielu spośród naszych klientów. W ten sposób dokładamy naszą cegiełkę do tych starań – mówi Marcin Ochmański, prezes zarządu Warexpo.

Miejska spółka planuje rozwój sieci podświetlanych słupów wyłącznie w oparciu o instalację fotowoltaiczną. Celem jest postawienie od 100 do 150 tego typu nośników na terenie Warszawy w ciągu trzech najbliższych lat.

Źródło: Urząd m.st. Warszwy

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Rząd odkrywa karty w sprawie przyszłorocznych aukcji OZE (16 października 2019)Samodzielny montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej w programie Mój Prąd (15 października 2019)Ruda Śląska: 5,1 mln zł dofinansowania na instalacje OZE (08 października 2019)Nawet 80 proc. energii z instalacji prosumenckich dławione przez operatorów (24 września 2019)Prezydent Ader: Węgry mogą do 2050 r. osiągnąć neutralność klimatyczną (09 września 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony