Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.09.2025 26 września 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Gliwice: Flotę PKM zasili 10 autobusów elektrycznych

   Powrót       21 sierpnia 2020       Planowanie przestrzenne   

10 elektrycznych autobusów pojawi się najpóźniej na początku 2022 r. na gliwickich ulicach. W czwartek umowę w tej sprawie podpisali przedstawiciele lokalnych władz, PKM i firmy Volvo, która wygrała przetarg na dostawę pojazdów.

Projekt o wartości blisko 32 mln zł zdobył 85-procentowe dofinansowanie ze środków unijnych – podał Urząd Miejski w Gliwicach. Zgodnie z treścią umowy, w gliwickiej zajezdni pojawi się siedem autobusów dwuosiowych i trzy autobusy trzyosiowe, przegubowe. Wraz z wprowadzeniem do PKM floty o napędzie elektrycznym, w mieście pojawi się odpowiednia infrastruktura techniczna.

Pierwsze autobusy elektryczne pojawią się w Gliwicach po wybudowaniu niezbędnej infrastruktury. Termin zakończenia realizacji projektu to 31 grudnia 2021 r. Nowe pojazdy będą kursować na dwóch liniach – na trasie linii A4 między Teatrem Miejskim w Gliwicach przy ul. Nowy Świat a zajezdnią PKM przy ul. Chorzowskiej oraz na trasie linii nr 676, okrężnej, między Sikornikiem a Szobiszowicami.

Wozy będą zasilane bateriami o pojemności 264 kWh (pojazdy krótkie) oraz 330 kWh (przegubowe), które umożliwią przejazd na jednym ładowaniu trasy o długości powyżej 100 km. Ładowanie odbywać się będzie w zajezdni - poprzez gniazdo plug-in oraz przez szybką ładowarkę - pantograf opuszczany na specjalne szyny umieszczone na dachu pojazdu. Takie ładowanie trwa tylko kilka minut.

Zakup autobusów jest realizowany dzięki unijnemu wsparciu ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.(PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Cel 55% redukcji emisji wymaga przyspieszenia. Ocena realizacji Europejskiego Zielonego Ładu (07 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)PEVO Index: Znaczny wzrost liczby punktów ładowania w 2024 r. (28 stycznia 2025)190 GW w SMR-ach do 2050 r. przy maksymalnym scenariuszu? IEA o energetyce jądrowej (24 stycznia 2025)Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony