Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
08.08.2025 08 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Jest propozycja rozmieszczenia ogólnodostępnej infrastruktury ładowania oraz tankowania wodoru

   Powrót       27 września 2023       Energia   

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało propozycję rozmieszczenia ogólnodostępnej infrastruktury ładowania oraz tankowania wodoru, która będzie spełniać wymagania unijne.

Propozycja rozwoju i rozmieszczenia infrastruktury jest zgodna z wymaganiami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych i uchylenia dyrektywy 2014/94/UE (AFIR/ 13742/), które zostało przyjęte przez Radę UE 25 lipca 2023 r. Rozporządzenie zostanie opublikowane najprawdopodobniej jesienią tego roku w Dzienniku Urzędowym UE. Zacznie obowiązywać w pierwszej połowie 2024 r.

Czytaj też: Biznes wchodzi w elektromobilność i inwestuje w sieć punktów ładowania

Planowana infrastruktura ładowania dotyczy pojazdów osobowych i lekkich samochodów dostawczych (LDV), pojazdów ciężarowych oraz infrastruktury tankowania wodoru. Ministerstwo zaprosiło do dyskusji w zakresie zaproponowanych lokalizacji. Uwagi można przekazywać mailowo na adres: elektromobilnosc@klimat.gov.pl.

Zgodnie z zapisami AFIR, od 2025 r. stacje szybkiego ładowania samochodów osobowych i dostawczych o mocy co najmniej 150 kW będą musiały być instalowane w państwach członkowskich UE co 60 km wzdłuż głównych korytarzy transportowych UE, tzw. transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T).

Dodatkowo, od 2025 r. co 60 km wzdłuż sieci bazowej TEN-T i co 100 km w ramach większej sieci kompleksowej TEN-T o minimalnej mocy 350 kW będą musiały być rozmieszczone także stacje ładowania pojazdów ciężarowych o minimalnej mocy 350 kW z pełnym pokryciem sieci do 2030 r.

Patrycja Rapacka: Redaktor

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Diagnozować, planować, działać. O innowacjach dla ciepłownictwa na Kongresie POWERPOL (26 lutego 2025)26% transportowych emisji metanu pochodzi ze statków. W latach 2018-2023 mogły wzrosnąć nawet pięciokrotnie (11 lutego 2025)1,25 mld euro na integrację unijnych systemów energetycznych. Po raz pierwszy wsparcie dla wodoru i offshore (31 stycznia 2025)Tańsza energia i neutralność technologiczna. Jak Unia chce wzmocnić przemysł Kompasem konkurencyjności (31 stycznia 2025)Od 3 lutego nabory na dofinansowanie wysokosprawnej kogeneracji (30 stycznia 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony