Wsparte finansowo przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedsięwzięcie pn. „Usunięcie odpadów niebezpiecznych z nieruchomości w miejscowości Jasieniec 31, gm. Rybno” pozwoli usunąć blisko 2 tys. ton odpadów niebezpiecznych. 21 lipca br. podpisana została umożliwiająca to umowa dotacji na ponad 6 mln zł.
Oszacowana ilość zmagazynowanych odpadów, które będą podlegały utylizacji to ok. 1743 palet przechowywanych w dwóch halach oraz ok. 121 palet z mauzerami (o pojemności 1000 l) i beczkami (o pojemności 200 l) na terenie przed halami. Odpady pochodzą z przemysłu chemicznego, petrochemicznego, farbiarskiego, lakierniczego, motoryzacyjnego oraz z produkcji materiałów wybuchowych. Podmiot prawnie zobowiązany do utylizacji odpadów nie został zidentyfikowany. Usunięcie odpadów jest niezbędne ze względu na zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi oraz środowiska naturalnego. Dofinansowanie z NFOŚiGW będzie pochodziło z programu priorytetowego „Usuwanie porzuconych odpadów”. Pozostała część przedsięwzięcia w kwocie 4 mln zł sfinansowana zostanie ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
Efektem ekologicznym działania będzie 1 921 ton unieszkodliwionych lub zabezpieczonych innych odpadów niebezpiecznych.
Czytaj: Uprzątnięto nielegalne składowisko w Łagiewnikach. Usunięto ok. 565 ton odpadów
Źródło: NFOŚiGW
Więcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.