Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
CATCH-ME wspólne przejazdy do pracy CATCH-ME
c-trace: Redukcja kosztów odbioru odpadów dzięki nowoczesnym rozwiązaniom IT c-trace Sp. z o.o.

Łódź: Powstanie podziemny węzeł kolejowy

a+a-    Powrót       07 lutego 2020       Zrównoważony rozwój   

Rozpoczęły się prace w drugim etapie projektu budowy Łódzkiego Węzła Kolejowego, który połączy stacje Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec. Dzięki nowemu tunelowi skróci się czas przejazdu pociągów w aglomeracji łódzkiej, rozszerzona zostanie również oferta przewozowa dla pasażerów.

Budowa tego tunelu to kolejny etap prac, które mają na celu poprawę przepustowości Łódzkiego Węzła Kolejowego. Projekt obejmuje budowę 7,2 kilometra linii kolejowej wraz z potrzebną infrastrukturą. Wzdłuż torów łączących Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec powstaną też dwa nowe przystanki Łódź Zielona i Łódź Ogrodowa. Na plac budowy zostały przewiezione już wszystkie elementy pierwszej z dwóch tarcz TBM, które będą drążyć tunel. Maszyna ma 95 metrów długości i średnicę o wymiarach 8,7 metra, waży 650 ton.

Pierwszym etapem prac była budowa tunelu kolejowego na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcem kolejowym na stacji Łódź Fabryczna. Budowa Łódzkiego Węzła Kolejowego zakończy się w 2022 roku. Wartość projektu to ponad 1,7 miliarda złotych.

Podziemny węzeł kolejowy - alternatywa dla metra

Warszawa ma metro, a już niedługo Łódź będzie miała podziemny węzeł kolejowy, który zapewni bezkonkurencyjny czas przejazdu pociągiem z Widzewa przez centrum na osiedla Retkinia i Teofilów. Ta inwestycja da też możliwość kursowania większej liczby pociągów regionalnych i dalekobieżnych – powiedział Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej, który uczestniczył w czwartkowej konferencji prasowej dotyczącej rozpoczęcia drugiego etapu budowy.

Inwestycja w Łodzi jest współfinansowana z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z którego prawie jedna piąta funduszy, czyli 21,3 miliarda złotych, Polska przeznacza na rozwój transportu kolejowego.

Źródło: MFiPR

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Olsztyn: 188 mln zł na rozbudowę sieci tramwajowej (30 marca 2020)Ministerstwo Klimatu wspiera transformacje miast. Rusza Agenda Miejska (06 marca 2020)Kolej Plus z podpisem Prezydenta. Budżet programu to ponad 6,5 mld zł (05 marca 2020)Mobilność miejska musi zmierzyć się z wyzwaniem efektywności energetycznej (04 marca 2020)Nowy Komisarz Generalny Sekcji Polskiej EXPO 2020 w Dubaju (03 marca 2020)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony