Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
28.09.2021 28 września 2021

Łódź: Powstanie podziemny węzeł kolejowy

   Powrót       07 lutego 2020       Zrównoważony rozwój   

Rozpoczęły się prace w drugim etapie projektu budowy Łódzkiego Węzła Kolejowego, który połączy stacje Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec. Dzięki nowemu tunelowi skróci się czas przejazdu pociągów w aglomeracji łódzkiej, rozszerzona zostanie również oferta przewozowa dla pasażerów.

Budowa tego tunelu to kolejny etap prac, które mają na celu poprawę przepustowości Łódzkiego Węzła Kolejowego. Projekt obejmuje budowę 7,2 kilometra linii kolejowej wraz z potrzebną infrastrukturą. Wzdłuż torów łączących Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec powstaną też dwa nowe przystanki Łódź Zielona i Łódź Ogrodowa. Na plac budowy zostały przewiezione już wszystkie elementy pierwszej z dwóch tarcz TBM, które będą drążyć tunel. Maszyna ma 95 metrów długości i średnicę o wymiarach 8,7 metra, waży 650 ton.

Pierwszym etapem prac była budowa tunelu kolejowego na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcem kolejowym na stacji Łódź Fabryczna. Budowa Łódzkiego Węzła Kolejowego zakończy się w 2022 roku. Wartość projektu to ponad 1,7 miliarda złotych.

Podziemny węzeł kolejowy - alternatywa dla metra

Warszawa ma metro, a już niedługo Łódź będzie miała podziemny węzeł kolejowy, który zapewni bezkonkurencyjny czas przejazdu pociągiem z Widzewa przez centrum na osiedla Retkinia i Teofilów. Ta inwestycja da też możliwość kursowania większej liczby pociągów regionalnych i dalekobieżnych – powiedział Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej, który uczestniczył w czwartkowej konferencji prasowej dotyczącej rozpoczęcia drugiego etapu budowy.

Inwestycja w Łodzi jest współfinansowana z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z którego prawie jedna piąta funduszy, czyli 21,3 miliarda złotych, Polska przeznacza na rozwój transportu kolejowego.

Źródło: MFiPR

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Redukcja emisji z sektora transportu. Polskie miasta robią dużo, ale to wciąż za mało (28 września 2021)Zielona odbudowa, czyli Eco-Miasto 2021. Konferencja już za tydzień (28 września 2021)Pierwszy nabór dla sektora transportu w ramach Łącząc Europę 2021-2027 ogłoszony (20 września 2021)Polska polityka transportowa powinna jak najszybciej wyłączyć „wsteczny bieg” (16 września 2021)Krajowy Plan Odbudowy okazją do przygotowania dobrych miejskich dokumentów strategicznych (17 sierpnia 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony