Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.09.2025 26 września 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Małopolska: Blisko 30 mln zł na niskoemisyjny transport

   Powrót       30 października 2018       Planowanie przestrzenne   

Już za niespełna miesiąc rozpocznie się konkurs(1), który pozwoli kolejnym gminom pozyskać unijne wsparcie na rozwój zrównoważonego transportu miejskiego. W sumie na ten cel przeznaczono prawie 29,5 mln zł. Nabór rozpocznie się dopiero 26 listopada, a dokumenty będą przyjmowane tylko do 28 grudnia.

Kto może starać się o dotację?

Wsparcie finansowe mogą otrzymać m.in. jednostki samorządu terytorialnego, przedsiębiorstwa czy inne podmioty, które realizują projekty dotyczące niskoemisyjnego transportu miejskiego.

Warto podkreślić, że preferowane będą te projekty, które proponują jak najbardziej kompleksowe zmiany na rzecz niskoemisyjnej i zrównoważonej mobilności. Oprócz zakupu autobusów czy budowy parkingów, warto pamiętać też o takich inicjatywach jak stworzenie nowych zatok dla autobusów, zmiana oświetlenia ulicznego na bardziej energooszczędne czy też działania promujące ekologiczny tryb życia – w tym korzystanie z komunikacji miejskiej i rowerów, zamiast jazdy samochodem.

W ramach konkursu będą wspierane przedsięwzięcia, które mają wzmacniać systemy transportu miejskiego w całej Małopolsce – z wyłączeniem Metropolii Krakowskiej.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Przypisy

1/ Szczegółowe informacje o naborze dostępne są na stronie:
http://www.rpo.malopolska.pl/skorzystaj/nabory/poddzialanie-4-5-2--niskoemisyjny-transport-miejski---spr---rpmp-04-05-02-iz-00-12-069-18

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Cel 55% redukcji emisji wymaga przyspieszenia. Ocena realizacji Europejskiego Zielonego Ładu (07 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)PEVO Index: Znaczny wzrost liczby punktów ładowania w 2024 r. (28 stycznia 2025)190 GW w SMR-ach do 2050 r. przy maksymalnym scenariuszu? IEA o energetyce jądrowej (24 stycznia 2025)Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony