Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
19.04.2024 19 kwietnia 2024

MKiŚ: podejmiemy starania, żeby uzupełnić braki w ochronie środowiska przed hałasem

   Powrót       22 lutego 2021       Ryzyko środowiskowe   

Podejmiemy wszelkie działania w celu pełnej realizacji wymagań KE w zakresie programów ochrony środowiska przed hałasem - przekazało w piątek Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Resort wskazał, że z 1399 odcinków głównych dróg, programy sporządzono dla 1099 a także dla 85 linii kolejowych ze 110.

Komisja Europejska podjęła w czwartek decyzję o skierowaniu sprawy przeciwko Polsce do Trybunału Sprawiedliwości UE "w związku z nieprzestrzeganiem dyrektywy w sprawie hałasu". Według KE Polska nie odniosła się do obaw wyrażonych w uzasadnionej opinii Komisji, w efekcie, czego kieruje ona sprawę do Trybunału Sprawiedliwości UE - więcej na ten temat tutaj.

Jak przekazało PAP Ministerstwo Klimatu i Środowiska, dołoży ono "wszelkich starań w celu uzupełnia braków wynikających z nieprawidłowej transpozycji Dyrektywy z 2002 r. odnoszącej się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku". - Zostaną również podjęte wszelkie możliwe działania w celu pełnej realizacji wymagań Komisji w następnym cyklu sporządzania strategicznych map akustycznych oraz programów ochrony środowiska przed hałasem - podkreślił resort.

Ile tras objęto programami?

- Polska sporządziła programy ochrony środowiska dla 85 odcinków głównych linii kolejowych, z całkowitej liczby 110 odcinków, 14 odcinków nie zostało objętych programami ochrony środowiska, natomiast 11 odcinków znajduje się w obrębie miasta Warszawa, dla którego sporządzono program ochrony środowiska - podano. Z całkowitej liczby 1399 odcinków głównych dróg, sporządzono programy ochrony środowiska dla 1099 odcinków, 16 odcinków w okresie sporządzania programów było w trakcie przebudowy, natomiast dla 284 odcinków nie zostały sporządzone programy - czytamy.

Resort klimatu wskazał, że 14 listopada 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy - Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2019 r. poz. 2087), która usunęła uchybienia w transpozycji Dyrektywy 2002/49/WE, w celu zapewnienia właściwej realizacji strategicznych map akustycznych oraz programów ochrony środowiska przed hałasem.

Czytaj też: EEA: narażenie na hałas środowiskowy powoduje 12 000 przedwczesnych zgonów w Europie

Komisja Europejska poinformowała w czwartek, że "polskie prawo krajowe nie gwarantuje ustanowienia planów działań (w celu zwalczania hałasu - PAP), które są wymagane na mocy dyrektywy niezależnie od tego, czy na danym terenie przekroczone są dopuszczalne wartości hałasu". Według KE, wciąż brakuje planów działania dla 20 głównych odcinków kolejowych i 290 głównych odcinków dróg, pomimo upływu terminu na przyjęcie takich planów działania. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

GIOŚ potwierdza skok zanieczyszczenia pyłami w Sylwestra. Tymczasem, na horyzoncie zaostrzenie norm (08 stycznia 2024)41% nadmiarowych zgonów mniej w 2021 r., ale to wciąż za dużo. EEA o jakości powietrza (04 grudnia 2023)Co zmienia nowe rozporządzenie w sprawie baterii? (29 listopada 2023)Imprezy masowe z niskim śladem węglowym, czyli i wilk syty i owca cała (08 listopada 2023)Osiągnięcie wymaganych poziomów recyklingu w 2025 r. to dla krakowskiego MPO cel w zasięgu ręki (16 października 2023)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony