Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
c-trace: Redukcja kosztów odbioru odpadów dzięki nowoczesnym rozwiązaniom IT firmy c-trace Sp. z o.o.

880 mln euro na modernizację polskiego systemu kolejowego

a+a-    Powrót       08 października 2019       Transport   

W ramach polityki spójności Komisja Europejska przyjęła dwa główne projekty dotyczące ulepszenia polskiej sieci kolejowej, zwiększenia jej przepustowości oraz zagwarantowania szybkich i bezpiecznych przewozów. Do stycznia 2023 r. powinna zakończyć się realizacja obu projektów mających promować kolej jako czysty i ekologiczny środek transportu w Polsce.

- Sprawne połączenia kolejowe w ruchu pasażerskim i towarowym zwiększą spójność terytorialną i jednocześnie zapewnią lepszą jakość powietrza w perspektywie długoterminowej w Polsce. Jest to kolejny przykład udanego działania w ramach polityki spójności - oświadczył Johannes Hahn, komisarz ds. polityki sąsiedztwa, negocjacji w sprawie rozszerzenia i polityki regionalnej.

Modernizacja połączeń kolejowych między województwem śląskim a łódzkim

Finansowane przez UE prace będą polegały na modernizacji części korytarza kolejowego o długości 214,5 km na odcinku Chorzów Batory – Zduńska Wola Karsznice, między województwem śląskim a łódzkim, w ramach transeuropejskiej sieci transportowej. Poprawi to jakość usług w zakresie przewozów towarowych i pasażerskich, przy czym zwiększy się bezpieczeństwo, a osoby o ograniczonej sprawności ruchowej będą mieć łatwiejszy dostęp do infrastruktury kolejowej.

Zakres projektu obejmuje wymianę nawierzchni torowej i wzmocnienie podtorza, a także modernizację lub budowę mostów i wiaduktów. W sumie, dzięki tej unijnej inwestycji skrócony zostanie czas przewozu towarów o 37 minut i o prawie pół godziny czas międzyregionalnego przewozu osób.

Ponad 43 mln euro na poprawę krajowych usług transportu towarowego

Środki te pomogą sfinansować zakup ponad 930 wagonów platform przeznaczonych do przewozu kontenerów koleją. Wagony te będą obsługiwać 91 połączeń kolejowych między terminalami morskimi i lądowymi na całym terytorium Polski. Celem jest przeniesienie przewozu towarów z dróg na tory kolejowe, co ma służyć ograniczeniu emisji dwutlenku węgla i zwiększeniu bezpieczeństwa na drogach poprzez zmniejszenie liczby jeżdżących po nich ciężarówek.

Źródło: KE

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Rząd odkrywa karty w sprawie przyszłorocznych aukcji OZE (16 października 2019)Rząd chce, aby w 2030 r. mieszkańcy miast korzystali z komunikacji miejskiej co najmniej 220 razy w ciągu roku (02 października 2019)Mazowsze: Dofinansowanie na budowę drugiego toru Warszawskiej Kolei Dojazdowej (01 października 2019)Plany budowy instalacji fotowoltaicznych na terenach kolejowych. Podpisano list intencyjny (05 września 2019)Powstanie 9 kolejnych Innowacyjnych Dworców Systemowych (27 sierpnia 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony