Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
28.03.2024 28 marca 2024

Nidzica: Dobiegła końca budowa nowego dworca kolejowego

   Powrót       13 października 2020       Planowanie przestrzenne   

Budowa dworca w Nidzicy dobiegła końca i od dziś znowu mogą korzystać z niego podróżni. Inwestycja otrzymała dofinansowanie unijne z Programu Polska Wschodnia w wysokości 5,3 miliona złotych. Obiekt powstał w formule Innowacyjnego Dworca Systemowego (IDS). To autorski projekt PKP SA obejmujący budowę nowych, parterowych budynków z zastosowaniem proekologicznych rozwiązań.

Czytaj też: Kolej pełni ważną rolę w transporcie intermodalnym

Realizacja inwestycji obejmowała wyburzenie istniejącego obiektu i wybudowanie nowego parterowego budynku w formule Innowacyjnego Dworca Systemowego. W ramach projektów IDS wykorzystane są proekologiczne rozwiązania, takie jak: panele fotowoltaiczne, odzysk wody deszczowej, oświetlenie LED oraz pompy ciepła. IDS-y najczęściej zastępują duże, niefunkcjonalne budynki, które nie odpowiadają współczesnym wymogom podróżnych i są kosztowne w utrzymaniu.

Na dworcu w Nidzicy powstały dwie poczekalnie - wewnątrz budynku oraz otwarta pod zadaszeniem od strony peronów. W środku przewidziano miejsca na poczekalnię, kasy biletowe, toalety, pomieszczenie dla rodzica z dzieckiem i pomieszczenia gospodarcze. W budynku mieści się także punkt biblioteczny w formie poczekalni. Obiekt został wyposażony w monitoring oraz system informacji pasażerskiej. Przy budynku stanęła wiata dla rowerów. Jest również nowy parking dla samochodów. Łączny koszt inwestycji to 14,3 miliona złotych, w tym 5,3 miliona złotych pochodzi z funduszy unijnych Programu Polska Wschodnia.

Sprawna kolej regionalna

Budowa dworca w Nidzicy to jeden z elementów projektu „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”, której całkowita wartość to ponad 500 milionów złotych, z czego prawie 370 milionów złotych to wkład Unii Europejskiej.

Do końca roku na tej trasie pociągi pojadą do 140 km/h. Czas przejazdu między Olsztynem, a stolicą kraju najszybszym pociągiem wyniesie nieco ponad 2 godziny. Wygodniej będzie można wyruszyć w podróż z 12 zmodernizowanych stacji i przystanków, w tym z Nidzicy.

Źródło: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Na czym będzie polegał ETS2? Czym jest Społeczny Fundusz Klimatyczny? (26 marca 2024)Zmiany klimatu zaburzają alpejskie ekosystemy (25 marca 2024)W Polsce funkcjonuje już ponad 6 tys. publicznie dostępnych punktów ładowania. Licznik Elektromobilności (22 marca 2024)Planujemy działania, które wpłyną na wykorzystanie biometanu do celów transportowych (20 marca 2024)Środki z KPO na nisko- i zeroemisyjne autobusy. Rozstrzygnięcie konkursu (15 marca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony