Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
07.08.2025 07 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Nowa technologia szansą dla diesli?

   Powrót       26 kwietnia 2018       Planowanie przestrzenne   

Niemiecka firma Robert Bosch oświadczyła w środę, że opracowała nową technologię neutralizowania tlenków azotu w spalinach silników diesla, co stanowi według niej przełom w zapewnieniu temu rodzajowi napędu pomyślnej przyszłości.

Niskoemisyjny diesel

Występując na corocznej konferencji prasowej prezes Boscha Volkmar Denner zapewnił, że technologia ta pozwoli producentom samochodów nie tylko utrzymać emisję tlenków azotu na poziomie znacznie niższym niż obecnie dozwolony, ale także dostosować się do nowych, surowszych norm, które mają zacząć wchodzić w życie w 2020 roku.

Jak zaznaczył, inżynierowie Boscha osiągnęli takie rezultaty wyłącznie dzięki udoskonalaniu technologii już istniejących. Innowacja nie wymaga użycia dodatkowych elementów, co zwiększyłoby jej koszty. - Wyposażone w najnowszą technologię Boscha pojazdy dieslowskie będą klasyfikowane jako pojazdy niskoemisyjne i mimo tego ich ceny nie zmienią się - powiedział.

13 miligramów tlenków azotu na kilometr

Według Dennera, osiągnięty średni poziom emisji tlenków azotu to 13 miligramów na kilometr w standardowych warunkach jazdy i 40 miligramów w ruchu miejskim. Obecne przepisy Unii Europejskiej dopuszczają maksymalnie 168 miligramów na kilometr w warunkach standardowych, a od roku 2020 limit ten ma wynosić 120 miligramów. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Nowe opłaty emisyjne dla kierowców? MI z projektem zmian w sprawie dróg płatnych (29 października 2024)Silniki spalinowe i Diesla faworyzowane we flotach firmowych? T&E: 42 mld euro dopłat rocznie (21 października 2024)KPEiK zakłada 17,7% OZE w transporcie w 2030 r. Jaką rolę odegrają tu biopaliwa? (18 września 2024)36% mniej zanieczyszczeń pochodzących z ruchu samochodowego w duńskich miastach. SCT (20 sierpnia 2024)Uchwała o SCT nie za tydzień, a za rok. Kraków (20 czerwca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony