Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
14.08.2025 14 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Poczta Polska podpisała list intencyjny ws. budowy stacji ładowania aut elektrycznych

   Powrót       12 kwietnia 2019       Planowanie przestrzenne   

Poczta Polska i Energa podpisały w czwartek list intencyjny w sprawie budowy do 20 stacji ładowania aut elektrycznych, które jesienią dołączą do floty pojazdów pocztowych. Poczta nie wyklucza, że w przyszłości stacje ładowania będą udostępniane klientom firmy.

- Spółka Energa pomoże nam w zapewnieniu infrastruktury do aut o napędzie elektrycznym wraz z niezbędnymi do ich ładowania urządzeniami oraz systemem zarządzającym - powiedział w czwartek wiceprezes Poczty Polskiej Wiesław Włodek. Paweł Przychodzeń z zarządu Poczty Polskiej nie wykluczył, że w przyszłości należące do firmy stacje ładowania mogą być udostępnione klientom Poczty. Podkreślił, że działania obu firm wpisują się w rządowy Plan rozwoju elektromobilności w Polsce, realizowany w ramach Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Do końca roku 54 stacje Energi

Wiceprezes zarządu Energi Obrót Dariusz Chrzanowski podkreslił, że "kooperacja z tak dużą firmą jak Poczta Polska, o ogólnopolskim zasięgu, jest szansą na wdrożenie rozwiązań w obszarze e-mobility korzystnych dla obydwu firm oraz dla klientów". Wskazał, że do końca tego roku Grupa Energa będzie miała łącznie 54 stacje, a do 2022 roku - co najmniej 100. - Będą one ulokowane m.in. przy głównych szlakach komunikacyjnych oraz w większości dużych miast leżących na terenie działalności Grupy. Część spośród nich będzie stacjami szybkiego ładowania, umożliwiającymi naładowanie pojazdu do poziomu 80 proc. w ciągu 30 minut - wyjaśnił.

Chrzanowski przypomniał, że Grupa Energa już w 2013 roku rozpoczęła realizację projektu „eMobility”; zainstalowano pilotażową infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych, testowano flotę pojazdów elektrycznych oraz prowadzono testy systemów IT, zarządzających terminalami ładowania i flotą samochodów elektrycznych.

Poczta ma za sobą testy dostawczych pojazdów elektrycznych

W ubiegłym roku Poczta Polska przeprowadziła największe w Polsce testy dostawczych pojazdów elektrycznych do 3,5 tony o ładowności do 800 kg. Był to „poligon doświadczalny” dla kierowców i pracowników obsługi technicznej oraz producentów. Przetestowano dziewięć marek samochodów oraz pięć rodzajów stacji ładowania. Obecnie prowadzone są testy pojazdów elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg. Auta pięciu producentów są używane w codziennej pracy przez pocztowców w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim. Jednocześnie testowane są stacje ładowania czterech firm.

Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku, zatrudniającym ponad 80 tys. pracowników. Ma ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów - gospodarstwom domowym i przedsiębiorcom. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Cel 55% redukcji emisji wymaga przyspieszenia. Ocena realizacji Europejskiego Zielonego Ładu (07 lutego 2025)Do 40 tys. zł na nowy samochód elektryczny. Nabór w nowym programie NFOŚiGW startuje 3 lutego br. (29 stycznia 2025)PEVO Index: Znaczny wzrost liczby punktów ładowania w 2024 r. (28 stycznia 2025)190 GW w SMR-ach do 2050 r. przy maksymalnym scenariuszu? IEA o energetyce jądrowej (24 stycznia 2025)Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony