Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
10.08.2025 10 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Powstanie Polska Sieć Instytutów Badawczych Transportu Poltrin

   Powrót       18 lipca 2018       Planowanie przestrzenne   

Trzy instytuty badawcze, podległe ministrowi infrastruktury, stworzą Polską Sieć Instytutów Badawczych Transportu Poltrin - poinformował w środę resort infrastruktury. Dodano, że wspólnie będą realizować duże projekty badawcze, co pozwoli na szybszy rozwój krajowej infrastruktury i transportu.

Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Instytut Kolejnictwa oraz Instytut Transportu Samochodowego zawarły porozumienie w sprawie utworzenia Polskiej Sieci Instytutów Badawczych Transportu (Polish Transport Research Institutes Network - Poltrin). Jak informuje resort infrastruktury, połączone potencjałów ośrodków badawczych umożliwi realizację dużych projektów innowacyjnych, które przyczynią się do rozwoju transportu i poniesienia konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. - Porozumienie trzech instytutów działających w obszarze transportu jest ważną inicjatywą w kontekście wyzwań stojących przed Polską, związanych m.in. z elektromobilnością, autonomicznością w transporcie, kolejami dużych prędkości, niskoemisyjnym transportem zbiorowym, transportem intermodalnym, jak również z budową centralnego portu komunikacyjnego – powiedział, cytowany w komunikacie, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Trzy instytuty prowadzą komplementarną działalność i już od wielu lat współpracują zarówno w zakresie projektów naukowo-badawczych, jak i np. w obszarze certyfikacji. Łączy je wiele umów doraźnych i długoterminowych. Utworzenie sieci skupiającej jednostki naukowe pozwoli usystematyzować te działania oraz ułatwi podejmowanie wspólnych inicjatyw. Szczególnie znaczenie będą mieć przedsięwzięcia związane z dużymi projektami transportowymi, takimi jak budowa nowych dróg i autostrad oraz modernizacja linii kolejowych.

Z informacji resortu infrastruktury wynika, że konsolidacja instytutów pozwoli efektywniej realizować zadania istotne dla polityki gospodarczej państwa. Chodzi m.in o realizację wspólnych prac naukowych i rozwojowych, współpracę pomiędzy laboratoriami, wymianę doświadczeń badawczych, reprezentację na arenie międzynarodowej w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

NFOŚiGW wspiera rozwój OZE i magazynowanie ciepła w Gliwicach (26 lutego 2025)Jeden cykl destrukcji. Płoną lasy, płonie infrastruktura, cierpi także klimat (24 lutego 2025)Unijne emisje mniejsze o 0,6%, PKB o 1,3% wyższy. Dane Eurostatu z trzeciego kwartału 2024 r. (17 lutego 2025)Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania (14 lutego 2025)Za 27% emisji z transportu drogowego odpowiadają pojazdy ciężarowe. Ile kosztuje dekarbonizacja branży (12 lutego 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony