Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.09.2025 26 września 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Poznań: 42 mln zł na 37 niskoemisyjnych autobusów miejskich

   Powrót       22 sierpnia 2018       Planowanie przestrzenne   

We wtorek na ulice Poznania wyjechały kolejne niskopodłogowe i niskoemisyjne autobusy. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zakupiło od spółki Solaris Bus&Coach S.A. 37 pojazdów, a wartość kontraktu opiewa na ok. 42 mln złotych netto.

37 nowych autobusów to kolejny element realizowania strategii odnawiania taboru komunikacji miejskiej w stolicy Wielkopolski. Jak powiedział na konferencji prasowej prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak, miasto może pochwalić się jednym z najnowocześniejszych taborów komunikacji w Polsce. - Na ulice właśnie wyjeżdża 37 nowoczesnych, niskopodłogowych i niskoemisyjnych autobusów. Za chwilę miasto wzbogaci się o 50 tramwajów z rodziny Moderus Gamma, natomiast w kolejnych latach poznaniacy będą mogli skorzystać z 21 przyjaznych środowisku autobusów o napędzie elektrycznym – podkreślił.

30 proc. autobusów będzie zeroemisyjnych

Jak dodał, w następnych latach do MPK zacznie trafiać więcej pojazdów z napędem hybrydowym i elektrycznym. - Zgodnie z ustawą o elektromobilności, do 2028 roku 30 proc. wszystkich autobusów będzie musiało być zeroemisyjnych, w naszym przypadku to ok. 90 sztuk. Oczywiście, ta wymiana taboru będzie odbywać się etapami. W tej chwili autobusy hybrydowe czy elektryczne są jednak dużo droższe, kosztują ok. 3,1 mln złotych, podczas gdy tradycyjny przegubowiec to koszt ok. 1,2-1,3 mln zł w zależności od wyposażenia – wyjaśnił Jaśkowiak. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Poluzowanie dla mniejszych miast, zaostrzenie dla większych. Nowa mobilność w samorządach (17 stycznia 2025)Od 2026 r. tylko zeroemisyjne autobusy w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (23 października 2024)2 tys. zgonów mniej dzięki redukcji zanieczyszczeń powietrza w samej Warszawie? Rekomendacje HEAL (08 października 2024)Strefy Czystego Transportu i zeroemisyjne autobusy w dużych miastach. Projekt ustawy w RCL (05 lipca 2024)Inwestycje w niebiesko-zieloną infrastrukturę polskich miast z dofinansowaniem 136,2 mln zł. FEPW (10 czerwca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony