Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
Główny specjalista ds. Funduszu Niskoemisyjnego Transportu Ministerstwo Energii

Pozwolenie wodnoprawne na warmińsko-mazurską część przekopu Mierzei Wiślanej

a+a-    Powrót       27 maja 2019       Transport   

Pozwolenie wodnoprawne na przekop Mierzei Wiślanej w części zlokalizowanej w woj. warmińsko-mazurskim wydało RZGW Wody Polskie - poinformował PAP rzecznik gdańskiego oddziału Bogusław Pinkiewicz. To jedna z decyzji niezbędnych, by rozpocząć budowę drogi wodnej.

W styczniu RZGW Wody Polskie wydało pozwolenie wodnoprawne na przekop Mierzei zlokalizowanej na terenie woj. pomorskiego. Od 15 kwietnia z wniosku Urzędu Morskiego w Gdyni toczyło się postępowanie o wydanie zezwoleń wodno-prawnych dot. części inwestycji zlokalizowanej na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Jak poinformował PAP w piątek rzecznik RZGW Wody Polskie w Gdańsku Bogusław Pinkiewicz, obecnie pozwolenie zostało wydane i w ciągu najbliższych dni się uprawomocni.

Całość inwestycji znajduje się w granicach dwóch województw: pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Na terenach tego pierwszego, w gminie Sztutowo oraz Krynica Morska, przewidziano budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, budowę toru wodnego w północnej części Zalewu Wiślanego (granica województw przecina środek Zalewu Wiślanego) oraz budowę sztucznej wyspy.

W woj. warmińsko-mazurskim, w gminie Tolkmicko, ma powstać południowa część toru wodnego na Zalewie Wiślanym, a w granicach gminy Elbląg i miasta Elbląga - tor wodny na rzece Elbląg.

Inwestycja zyskała decyzję środowiskową wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Olsztynie. Warunkuje ona realizację przekopu na ściśle określonych zasadach. Decyzję jest jednak nieprawomocna, ponieważ zaskarżyły ją do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska organizacje ekologiczne i zarząd woj. pomorskiego. Tym samym postępowania w tej sprawie wciąż się toczy.

Napłynęły już oferty w przetargu na pierwszą część inwestycji

Inwestor, czyli Urząd Morski w Gdyni, podał w czwartek, że napłynęło 6 ofert od firm lub konsorcjów zainteresowanych budową pierwszej części tego zadania. Chodzi o budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć, wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oraz sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Minister Gróbarczyk: w lipcu chcemy wskazać wykonawcę przekopu Mierzei Wiślanej (13 czerwca 2019)Urząd Morski w Gdyni: siedem ofert w przetargu na przekop Mierzei Wiślanej (23 maja 2019)Termin składania ofert na budowę kanału przez Mierzeję znowu przesunięty (24 kwietnia 2019)Kaliningrad: Wskutek przekopu Mierzei zanikną ryby w Zalewie Wiślanym (16 kwietnia 2019)Gróbarczyk: wykonawca przekopu Mierzei Wiślanej zostanie wyłoniony w ciągu 4-6 miesięcy od otwarcia ofert (21 lutego 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony
Finansowanie termomodernizacji budynków wielorodzinnych