Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
29.03.2024 29 marca 2024

Pozwolenie wodnoprawne na warmińsko-mazurską część przekopu Mierzei Wiślanej

   Powrót       27 maja 2019       Planowanie przestrzenne   

Pozwolenie wodnoprawne na przekop Mierzei Wiślanej w części zlokalizowanej w woj. warmińsko-mazurskim wydało RZGW Wody Polskie - poinformował PAP rzecznik gdańskiego oddziału Bogusław Pinkiewicz. To jedna z decyzji niezbędnych, by rozpocząć budowę drogi wodnej.

W styczniu RZGW Wody Polskie wydało pozwolenie wodnoprawne na przekop Mierzei zlokalizowanej na terenie woj. pomorskiego. Od 15 kwietnia z wniosku Urzędu Morskiego w Gdyni toczyło się postępowanie o wydanie zezwoleń wodno-prawnych dot. części inwestycji zlokalizowanej na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Jak poinformował PAP w piątek rzecznik RZGW Wody Polskie w Gdańsku Bogusław Pinkiewicz, obecnie pozwolenie zostało wydane i w ciągu najbliższych dni się uprawomocni.

Całość inwestycji znajduje się w granicach dwóch województw: pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Na terenach tego pierwszego, w gminie Sztutowo oraz Krynica Morska, przewidziano budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, budowę toru wodnego w północnej części Zalewu Wiślanego (granica województw przecina środek Zalewu Wiślanego) oraz budowę sztucznej wyspy.

W woj. warmińsko-mazurskim, w gminie Tolkmicko, ma powstać południowa część toru wodnego na Zalewie Wiślanym, a w granicach gminy Elbląg i miasta Elbląga - tor wodny na rzece Elbląg.

Inwestycja zyskała decyzję środowiskową wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Olsztynie. Warunkuje ona realizację przekopu na ściśle określonych zasadach. Decyzję jest jednak nieprawomocna, ponieważ zaskarżyły ją do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska organizacje ekologiczne i zarząd woj. pomorskiego. Tym samym postępowania w tej sprawie wciąż się toczy.

Napłynęły już oferty w przetargu na pierwszą część inwestycji

Inwestor, czyli Urząd Morski w Gdyni, podał w czwartek, że napłynęło 6 ofert od firm lub konsorcjów zainteresowanych budową pierwszej części tego zadania. Chodzi o budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć, wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oraz sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Kanał przez Mierzeję Wiślaną otwarty. To nie koniec inwestycji za 2 mld zł (19 września 2022)Gróbarczyk: pod koniec tego roku przez kanał na Mierzei Wiślanej przepłyną pierwsze statki (08 lutego 2022)Krajowy Program Żeglugowy do roku 2030. Nadal brak oceny oddziaływania projektu na środowisko (28 stycznia 2022)Podpisano umowę na wykonanie drugiej części drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską (21 kwietnia 2021)Przekop Mierzei Wiślanej. Aktualizacja stanu prac marzec'21 (11 marca 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony