Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
03.08.2025 03 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Rowery cargo już jeżdżą po Łodzi

   Powrót       08 września 2017       Planowanie przestrzenne   

Od wczoraj (czwartek) w Łodzi w ramach systemu wypożyczeń rowerów miejskich dostępne są rowery cargo, czyli takie, którymi można przewozić np. zakupy albo dzieci.

Na początek pojawiło się 10 takich rowerów, jednak w przyszłości dołączy do nich kolejne pięć. Jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg w tej sprawie, który dodatkowo będzie obejmował także rowery typu tandem.

Firma Nextbike przekazała Łodzi 10 nowych rowerów nieodpłatnie, natomiast kolejnych pięć pojazdów zostanie sfinansowanych z budżetu obywatelskiego.

Rowery wyposażono w pasy i składane ławeczki, siedem biegów, a przepisowe maksymalne obciążenie skrzyni to 100 kg.

Zasady i koszty korzystania z rowerów cargo są takie same jak w przypadku innych rowerów należących do systemu ŁRP (Łódzki Rower Publiczny). Jak wyjaśnia Paulina Cyniak z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, aby znaleźć stację, na której znajduje się w danym momencie rower transportowy, wystarczy użyć dedykowanej aplikacji mobilnej. Zwrócenie roweru jest możliwe w dowolnej stacji.

Rowerzyści ŁRP mają do dyspozycji 148 stacji i 1490 rowerów. Miasto poinformowało jednak, że w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego rozstrzygnięto konkurs, dzięki któremu rozszerzy się łódzki i regionalny system rowerowy: 14 stacji rowerowych powstanie na 14 stacjach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Rowery cargo są w Polsce stosunkowo nowym rozwiązaniem. W ubiegłym roku ruszyła społeczna, bezpłatna wypożyczalnia rowerów transportowych w Lublinie; w ramach systemu wypożyczeń można nimi jeździć od 2016 r. także w Opolu. W Warszawie oferowało je kiedyś niezależnie kilka wypożyczalni, a od tego roku kilka takich pojazdów jeździ także w ramach systemu roweru miejskiego.

Ewa Szekalska: Dziennikarz Eco-MiastoTekst powstał w ramach projektu Eco-Miasto, którego celem jest rozpowszechnienie i wdrażanie w polskich gminach dobrych praktyk w zrównoważonym rozwoju. Projekt organizowany jest przez Ambasadę Francji w Polsce i Centrum UNEP/GRID-Warszawa. Teraz Środowisko jest wieloletnim patronem medialnym projektu.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Konsultacje społeczne projektu programu „Mój rower elektryczny” (13 lutego 2025)KPEiK zakłada 17,7% OZE w transporcie w 2030 r. Jaką rolę odegrają tu biopaliwa? (18 września 2024)Metrorower na pełnych obrotach. Od 1 sierpnia 31 gmin GZM z 7 tys. rowerów (02 sierpnia 2024)Z dostawczaka na rower elektryczny. Nowa forma dostarczania towarów we Wrocławiu (19 lipca 2024)300 mln zł na rowery elektryczne. NFOŚiGW prowadzi konsultacje nowego programu (04 lipca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony