
Polacy deklarują, że segregowanie odpadów jest dla nich ważne (więcej w badaniu Ministerstwa Klimatu i Środowiska). Niejednokrotnie wybór odpowiedniego pojemnika jest jednak wyzwaniem.
Czytaj: Kto najlepiej informuje o segregacji opakowań aluminiowych? Zbadano 50 polskich miast
Co na to producenci?
Przeprowadzenie kampanii wymagało uprzednich pertraktacji z producentami. Jak reagowali oni na propozycję oznaczania opakowań? Jak mówi Katarzyna Grabarska, odbiór ze strony dostawców był pozytywny, a sieć może liczyć na wsparcie w doborze odpowiednich piktogramów dla stosowanych materiałów opakowaniowych produktów własnych sieci. Jeśli opakowanie składa się z kilku elementów – każdy z nich otrzymuje swoje oznaczenie. - Przykładem produktu posiadającego więcej niż jeden piktogram są chipsy (…), których opakowanie składa się z tacki, którą należy umieścić w pojemniku na plastik/metal, natomiast kartonik należy wyrzucić do papieru - mówi.
Zasięg akcji może mieć potężne oddziaływanie edukacyjne, gdyż każdego dnia w Polsce sklepy wspomnianej sieci odwiedza ponad 4 mln klientów.
Ponad 2 lata Fundacja Nasza Ziemia zbiera podpisy
Warto dodać, że takie oznaczenia na opakowaniach postulowała już ponad 2 lata temu Fundacja Nasza Ziemia. Jak na razie petycja wywołała znikome zainteresowanie (nieco ponad 1000 podpisów przy celu 100 tys.), nadal jednak można złożyć pod nią swój podpis(1).

Redaktor naczelna, sozolog
Przypisy
1/ Panie Ministrze Środowiska i producenci - możecie ułatwić segregację odpadów! Petycja Fundacji Nasza Ziemiahttps://secure.avaaz.org/community_petitions/pl/Minister_Srodowiska_Zwiazek_Pracodawcow_EKOPAK_i_inne_zwiazki_producentow_Ulatwic_segregacje_odpadow_kolor_pojemnika_nie/