Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.09.2025 26 września 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Tychy: Blisko 9 mln zł na osiem autobusów zasilanych gazem CNG

   Powrót       05 lutego 2019       Planowanie przestrzenne   

W ciągu dziewięciu miesięcy na ulicach Tychów powinno pojawić się osiem nowych autobusów zasilanych gazem CNG. W poniedziałek tyski przewoźnik podpisał umowę na ich dostawę z czeskim producentem wozów marki SOR. To efekt powtórzonego przetargu na tej wielkości autobusy gazowe. Pierwsze postępowanie Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Tychach zostało - ze względu na przekroczenie budżetu 7,9 mln zł brutto przez jedyną ofertę - unieważnione. W drugim przetargu spłynęły dwie oferty: za 9,7 mln zł (Scania) oraz 8,8 mln zł brutto (SOR).

Pod koniec stycznia br. tyski PKM zdecydował się wybrać tańszą propozycję, a w poniedziałek podpisał umowę na dostawę ośmiu autobusów SOR BNG CNG 10,5. Czeski producent zaoferował zarówno niższą cenę, jak i niższą wartość uwzględnionego w przetargu spalania gazowego paliwa. Zakup tych autobusów zostanie w trzech czwartych finansowany ze środków unijnych z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Część wartego 164 mln zł projektu

To bowiem część wartego ponad 164 mln zł projektu POIiŚ, zakładającego też m.in. gruntowną przebudowę zaplecza technicznego tyskiej zajezdni oraz zakup ponad pięćdziesięciu nowoczesnych autobusów zasilanych sprężonym gazem (CNG), mikrobusów, elektrobusów, pojazdów serwisowych i pogotowia technicznego. Największą częścią zakupów taboru jest postępowanie na 43 autobusy CNG, podzielone na dwie części dotyczące 20 autobusów 12-metrowych oraz 23 autobusów przegubowych, 18 metrowych.

Planując zakupy nowych autobusów gazowych (do 2024 r. praktycznie cała flota ma być zasilana gazem) tyskie PKM jeszcze w 2017 r. zawarło porozumienie ws. zwiększenia dostaw gazu CNG ze spółką PGNiG Obrót Detaliczny. Dotąd przewoźnik kupował od PGNiG blisko 3 mln m sześc. gazu CNG rocznie; po rozbudowie floty zamierza kupować ponad 4,2 mln m sześc. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Wzrost kosztów ogrzewania i transportu w Polsce będzie drugi najwyższy w UE. Grunt to dobry Plan (05 lutego 2025)Nowa strategia, nowe programy – plany NFOŚiGW na 2025 r. (31 stycznia 2025)902 zeroemisyjne autobusy z KPO (31 grudnia 2024)Setki mln euro w „Hydrogen Eagle”. Orlen inwestuje w wodór dla przemysłu, transportu i paliw (02 grudnia 2024)Od 2026 r. tylko zeroemisyjne autobusy w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (23 października 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony