Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
19.04.2024 19 kwietnia 2024

Ustawa o elektromobilności w przyszłym roku?

   Powrót       31 marca 2017       Planowanie przestrzenne   

Ministerstwo Energi (ME) liczy, że przygotowywana właśnie ustawa o elektromobilności wejdzie w życie od początku przyszłego roku - powiedział w czwartek PAP Piotr Zaremba, menadżer programu e-Car w resorcie energii.

- Zakładam, że po wakacjach powinniśmy mieć projekt ustawy o elektromobilności gotowy do przekazania do parlamentu. Jest to harmonogram ambitny. Zależy nam, żeby od stycznia przyszłego roku ta ustawa już obowiązywała. Obecnie skończyliśmy prace eksperckie w ministerstwie, czekamy tylko na zielone światło od naszego kierownictwa. Następnie przekażemy ją do konsultacji społecznych i międzyresortowych - powiedział Zaremba.

Zaremba wyjaśnił, że w ustawie są dwie grupy przepisów - dotyczące samochodów i dotyczące autobusów. Zaznaczył, że te dwie grupy pojazdów zostały potraktowane oddzielnie, ponieważ są kierowane na zupełnie inne rynki.

Wśród planowanych zachęt bezpłatne parkowanie w centrum i korzystanie z buspasów

Według Zaremby w ustawie znajdą się zachęty dla użytkowników. - Chcielibyśmy na przykład wpuścić samochody elektryczne na buspasy czy umożliwić bezpłatne parkowanie w centrach miast – wyjaśnił. Zaznaczył też, że w ustawie będą również zachęty w postaci preferencji dla pojazdów elektrycznych, mające wymiar finansowy.

- Ważna w tej ustawie jest też część dotycząca infrastruktury, bo dzisiaj tej infrastruktury nie ma - powiedział Zaremba. Dodał, że do ustawy zostanie wprowadzony taki mechanizm, który zagwarantuje, że w roku 2020 będzie 6 tys. punktów ładowania normalnej mocy i ponad 400 punktów szybkiego ładowania.

Rozwój elektromobilności został wpisany do Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Plan uwzględnia m.in. elektryfikację transportu publicznego. Jego uzupełnieniem są rozwiązania dotyczące budowy infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych, które zostały zdefiniowane w krajowych ramach polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Zaproponowane rozwiązania mają m.in. przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczeń emitowanych przez transport. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

W Polsce funkcjonuje już ponad 6 tys. publicznie dostępnych punktów ładowania. Licznik Elektromobilności (22 marca 2024)KSTAR zaprezentowało najnowocześniejsze rozwiązania energetyczne na targach ENEX NEW ENERGY Polska 2024 (20 lutego 2024)Wszyscy będziemy elastyczni? O nowych trendach na rynku energii (13 lutego 2024)KE zaleca 90% redukcji emisji do 2040 r. MKiŚ mówi o małej przestrzeni do nowych zobowiązań (08 lutego 2024)Mobilizacja dla nowej mobilności. PSPA publikuje propozycje ws. zrównoważonego transportu (01 lutego 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony