Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.07.2021 25 lipca 2021

Podlaskie: 1,2 mln zł na usuwanie azbestu w 2020 r.

   Powrót       13 stycznia 2020       Odpady   

W województwie podlaskim w roku 2020 przeznaczone zostanie 1,2 mln zł na dotacje dla samorządów na usuwanie wyrobów zawierających szkodliwy azbest. Gminy planują swoje projekty. Do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku wnioski można składać do końca stycznia.

Ankietę wśród mieszkańców zainteresowanych otrzymaniem dotacji na wymianę dachu zawierającego azbest prowadzi np. miasto Białystok. Zainteresowani mogą wypełnić formularz i złożyć stosowną informację do departamentu gospodarki komunalnej urzędu miejskiego lub przez kancelarię urzędu miejskiego do 20 stycznia.

Urząd informował już wcześniej, że chce złożyć do WFOŚiGW wniosek o dotację w ramach "Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest".

- Dzięki temu mieszkańcy miasta, którzy na swoich posesjach mają jeszcze wyroby zawierające ten szkodliwy dla zdrowia składnik, będą mogli otrzymać dotację na jego usunięcie. Kwota dofinansowania przedsięwzięcia, w przypadku uzyskania dotacji z WFOŚiGW przez gminę Białystok, może wynieść do 70 proc. kosztów zadania. Pozostałe koszty pokrywa właściciel nieruchomości – informuje białostocki magistrat.

Termin składania wniosków do końca stycznia

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku podaje na swojej stronie internetowej w ogłoszeniu o naborze, że wnioski od gmin zainteresowanych dotacjami w 2020 r. w ramach programu ogólnopolskiego usuwania wyrobów azbestowych, przyjmuje od 2 do 31 stycznia 2020 r. Jest na ten cel 1,2 mln zł ( 500 tys. z WFOŚiGW i 700 tys. z NFOŚiGW).

Fundusz przypomina jednocześnie, że o wsparcie mogą się starać gminy, które mają zebrane informacje o wyrobach zawierających azbest i wprowadzą je do specjalnej bazy, przeprowadziły inwentaryzację takich wyrobów i mają aktualny gminny program usuwania azbestu. Gminy – zależnie od określonych wskaźników – mogą dostać od 40 do 100 proc. dofinansowania.

Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami wyroby zawierające azbest powinny był całkowicie usunięte i unieszkodliwione do 2032 r.

Gmina Choroszcz - wsparcie dla mieszkańców w odpadów azbestowych

Niektóre gminy chcą także wspomóc swych mieszkańców dotacjami na usuwanie azbestu w kwestiach takich jak koszty usuwania takich odpadów. Od stycznia 2020 r. taki program dotacyjny uruchomiła podbiałostocka gmina Choroszcz.

Jak informowała wcześniej gmina Choroszcz w informacji prasowej, chodzi np. o dofinansowanie takich prac, jak: przygotowanie do załadunku, załadunek, transport i unieszkodliwienie odpadów azbestowych. Zajmują się nimi firmy mające odpowiednie zezwolenia. Gmina zaznacza, że nie pokrywa kosztów zakupu i montażu nowego dachu czy elewacji, nie chodzi też o koszty wykonania odpowiedniej dokumentacji technicznej. Na wsparcie mogą liczyć osoby fizyczne i wspólnoty mieszkaniowe. Podmioty te mogą liczyć na wsparcie do dwóch tysięcy złotych. Program gminy Choroszcz ma być wieloletni. Wnioski można składać do urzędu miejskiego w Choroszczy od stycznia do końca maja danego roku. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

I Samorządowy Kongres Finansowy za nami (08 lipca 2021)Radom: Pół miliona złotych na likwidację pieców węglowych (08 lipca 2021)12 lipca rusza program „Mój elektryk” (05 lipca 2021)BCC: konieczne zmiany w zarządzaniu jakością środowiska przez administrację rządową i samorządową (30 czerwca 2021)Dwa nowe nabory w programie Mój Prąd (30 czerwca 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony