Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
20.04.2024 20 kwietnia 2024

Wypożyczalnia e-aut w Krakowie – komercyjna zamiast miejskiej

   Powrót       25 września 2017       Planowanie przestrzenne   

Kraków zrezygnował z organizacji miejskiej wypożyczalni samochodów elektrycznych. W zamian w mieście mają powstawać wypożyczalnie tego typu pojazdów organizowane przez firmy na zasadach komercyjnych. Wpłynęły już dwie takie wstępne oferty.

W połowie zeszłego roku władze Krakowa ogłosiły chęć przeprowadzenia dialogu technicznego i konsultacji w sprawie uruchomienia miejskiej wypożyczalni samochodów elektrycznych. Planowano postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. W mieście miało pojawić się co najmniej 100 tego typu pojazdów w trzech klasach i 70 terminali do ich wypożyczeń i zwrotów.

Dwie firmy chcą inwestować

Jak poinformował PAP w piątek Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta Krakowa ds. inwestycji i infrastruktury, negocjacje techniczne, które przedstawiciele miasta odbywali z potencjalnymi zainteresowanymi nie przyniosły spodziewanego efektu, w związku z tym oferenci wycofali się z przedsięwzięcia. - Oni przedstawiali nam warunki współfinansowania tego projektu, natomiast istnieją partnerzy, który chcą inwestować w całości. My preferujemy takie rozwiązanie - zaznaczył Trzmiel. Według niego są już dwie wstępne oferty przedstawione przez firmy, które chciałyby samodzielnie zorganizować wypożyczalnie na zasadach komercyjnych w ramach swojej działalności gospodarczej.

- Kraków uczestniczy w narodowym programie e-mobilności i w związku z tym każda inicjatywa, która się pojawia, jest przez nas przyjmowana - zaznaczył zastępca prezydenta miasta.

Bezpłatny wjazd do strefy płatnego parkowania dla pojazdów bezemisyjnych

Według Trzmiela miasto wskazało ok. 70 lokalizacji przeznaczonych pod budowę infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych, które mają być dzierżawione zainteresowanym podmiotom na zasadach komercyjnych. Jedynym udogodnieniem ze strony miasta dla samochodów elektrycznych jest możliwość korzystania nieodpłatnie ze strefy płatnego parkowania, ale dotyczy ono wszystkich pojazdów bezemisyjnych. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

W Polsce funkcjonuje już ponad 6 tys. publicznie dostępnych punktów ładowania. Licznik Elektromobilności (22 marca 2024)KSTAR zaprezentowało najnowocześniejsze rozwiązania energetyczne na targach ENEX NEW ENERGY Polska 2024 (20 lutego 2024)Wszyscy będziemy elastyczni? O nowych trendach na rynku energii (13 lutego 2024)KE zaleca 90% redukcji emisji do 2040 r. MKiŚ mówi o małej przestrzeni do nowych zobowiązań (08 lutego 2024)Mobilizacja dla nowej mobilności. PSPA publikuje propozycje ws. zrównoważonego transportu (01 lutego 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony