Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
19.04.2024 19 kwietnia 2024

Zmniejszenie ilości opadów o 15 tys. ton rocznie dzięki zmianom w produkcji opakowań

   Powrót       25 kwietnia 2019       Odpady   

Marki Procter&Gamble z kategorii Fabric Care, m.in. Ariel, Lenor i Vizir, zobowiązują się do 2025 roku zmniejszyć ilość tworzywa sztucznego w opakowaniach w Europie o 30 proc., o czym poinformowała Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w firmie.

Biorąc pod uwagę zużycie tworzyw sztucznych w opakowaniach marek Ariel, Lenor, Vizir i innych z oferty P&G Fabric Care w roku 2018, a to planowane na 2025 r., firma zakłada, że w efekcie powinno przełożyć się na to zmniejszenie ilości odpadów o 15 tys. ton rocznie. W komunikacie P&G czytamy również, że o ile produkty z kategorii prania i pielęgnacji tkanin mają relatywnie niewielki udział w ogólnej ilości odpadów z tworzyw sztucznych na terenie Europy, to sama ilość zaoszczędzonego plastiku będzie znacząca. Gdyby z zaoszczędzonego materiału wyprodukować butelki, ułożone jedna za drugą utworzyłyby linię dłuższą niż obwód Ziemi(1).

Do 2022 r. wszystkie opakowania będą nadawać się do recyklingu

P&G planuje, że do 2022 roku wszystkie opakowania firmy będą w 100 proc. nadawały się do recyklingu. Udział poużytkowych tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w opakowaniach firmy obecnie kształtuje się na poziomie do 50 proc. Ponadto firma zaangażowała się naukowo we współpracę z ekspertami nad takimi innowacyjnymi rozwiązaniami, jak perforowane rękawy na butelki o nazwie PetCore, które prowadzą do bardziej zoptymalizowanego recyklingu.

Opakowania wielorazowego użytku

Inny pomysł spółki to wprowadzenie opakowań nadających się do ponownego użytku i napełnienia dla części najpopularniejszych produktów. Akcja realizowana jest w ramach nowego przedsięwzięcia, którego celem jest zerwanie ze światowym uzależnieniem od opakowań i produktów jednorazowego użytku. Ponadto wprowadzono nowe rozwiązania w modelu zbiórki i recyklingu w ramach partnerstwa z LoopTM.

Co to Loop?

Loop (https://loopstore.com/) jest pierwszym globalnym rozwiązaniem w zakresie opakowań i zakupów, którego celem jest jednoczesna poprawa standardów środowiskowych i wygody klientów w porównaniu z obecnymi rozwiązaniami e-commerce dzięki zastosowaniu opakowań, które podlegają zbiórce i myciu oraz są ponownie napełniane i użytkowane. Loop oferuje również możliwość odbierania zużytych produktów spod drzwi konsumenta do dalszego recyklingu lub ponownego wykorzystania. P&G jest pierwszą firmą z branży towarów konsumpcyjnych, która dołączyła do tej inicjatywy.

Zapraszamy do lektury naszego wywiadu z Caroline Frery, Global Business Development w TerraCycle, firmy, która założyła platformę Loop.

Katarzyna Zamorowska: Dyrektor ds. komunikacji

Przypisy

1/ Obliczeń na potrzeby porównania do obwodu Ziemi dokonano na podstawie założenia, że wynosi on 40 000 km. Najczęściej sprzedawana butelka płynnego detergentu marki Ariel ma pojemność 1,95 l, waży 85,75 g i ma 32,1 cm wysokości.

Obliczenie: 15 000 ton (= 15 000 000 000 g) / 85,75 (masa butelki) = liczba butelek (174 927 114). 174 927 114 x 32,1 cm (wysokość butelki) = 5 615 160 350 = 56 151 km (podczas gdy obwód Ziemi wynosi 40 000 km).

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

W 2024 r. Polska ma zapłacić 2,3 mld zł podatku od plastiku. Szacunki MKiŚ (18 kwietnia 2024)Najpierw ROP, potem kaucja? Nie milkną głosy branży, resort trwa przy swoim (12 kwietnia 2024)Rzecznik MŚP pisze do Premiera w sprawie systemu kaucyjnego (04 kwietnia 2024)XXIV Targi Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami EKOTECH (03 kwietnia 2024)W Polsce może powstać 36,5 tys. punktów odbioru butelek i puszek. Prognozy (02 kwietnia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony