Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose
Ładowacz Eneris Surowce S.A.
Maszyna kompostująca Oklin GG02 firmy Interseroh Polska

Zmniejszenie ilości opadów o 15 tys. ton rocznie dzięki zmianom w produkcji opakowań

a+a-    Powrót       25 kwietnia 2019       Odpady   

Marki Procter&Gamble z kategorii Fabric Care, m.in. Ariel, Lenor i Vizir, zobowiązują się do 2025 roku zmniejszyć ilość tworzywa sztucznego w opakowaniach w Europie o 30 proc., o czym poinformowała Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w firmie.

Biorąc pod uwagę zużycie tworzyw sztucznych w opakowaniach marek Ariel, Lenor, Vizir i innych z oferty P&G Fabric Care w roku 2018, a to planowane na 2025 r., firma zakłada, że w efekcie powinno przełożyć się na to zmniejszenie ilości odpadów o 15 tys. ton rocznie. W komunikacie P&G czytamy również, że o ile produkty z kategorii prania i pielęgnacji tkanin mają relatywnie niewielki udział w ogólnej ilości odpadów z tworzyw sztucznych na terenie Europy, to sama ilość zaoszczędzonego plastiku będzie znacząca. Gdyby z zaoszczędzonego materiału wyprodukować butelki, ułożone jedna za drugą utworzyłyby linię dłuższą niż obwód Ziemi(1).

Do 2022 r. wszystkie opakowania będą nadawać się do recyklingu

P&G planuje, że do 2022 roku wszystkie opakowania firmy będą w 100 proc. nadawały się do recyklingu. Udział poużytkowych tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w opakowaniach firmy obecnie kształtuje się na poziomie do 50 proc. Ponadto firma zaangażowała się naukowo we współpracę z ekspertami nad takimi innowacyjnymi rozwiązaniami, jak perforowane rękawy na butelki o nazwie PetCore, które prowadzą do bardziej zoptymalizowanego recyklingu.

Opakowania wielorazowego użytku

Inny pomysł spółki to wprowadzenie opakowań nadających się do ponownego użytku i napełnienia dla części najpopularniejszych produktów. Akcja realizowana jest w ramach nowego przedsięwzięcia, którego celem jest zerwanie ze światowym uzależnieniem od opakowań i produktów jednorazowego użytku. Ponadto wprowadzono nowe rozwiązania w modelu zbiórki i recyklingu w ramach partnerstwa z LoopTM.

Co to Loop?

Loop (https://loopstore.com/) jest pierwszym globalnym rozwiązaniem w zakresie opakowań i zakupów, którego celem jest jednoczesna poprawa standardów środowiskowych i wygody klientów w porównaniu z obecnymi rozwiązaniami e-commerce dzięki zastosowaniu opakowań, które podlegają zbiórce i myciu oraz są ponownie napełniane i użytkowane. Loop oferuje również możliwość odbierania zużytych produktów spod drzwi konsumenta do dalszego recyklingu lub ponownego wykorzystania. P&G jest pierwszą firmą z branży towarów konsumpcyjnych, która dołączyła do tej inicjatywy.

Katarzyna Zamorowska: Dziennikarz, prawnik

Przypisy

1/ Obliczeń na potrzeby porównania do obwodu Ziemi dokonano na podstawie założenia, że wynosi on 40 000 km. Najczęściej sprzedawana butelka płynnego detergentu marki Ariel ma pojemność 1,95 l, waży 85,75 g i ma 32,1 cm wysokości.

Obliczenie: 15 000 ton (= 15 000 000 000 g) / 85,75 (masa butelki) = liczba butelek (174 927 114). 174 927 114 x 32,1 cm (wysokość butelki) = 5 615 160 350 = 56 151 km (podczas gdy obwód Ziemi wynosi 40 000 km).

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Międzynarodowy Tydzień Gospodarki Obiegu Zamkniętego (18 czerwca 2019)Platforma e-commerce działająca w obiegu zamkniętym (14 czerwca 2019)Butelka w 100 proc. z rPET już w sprzedaży (03 czerwca 2019)Kupiłem, zużyłem... wyrzuciłem? Sposób na odpady opakowaniowe po dobrach konsumpcyjnych (31 maja 2019)Recyklomaty na ulicach Warszawy. Za wrzucenie opakowania będą benefity (23 maja 2019)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony
Finansowanie termomodernizacji budynków wielorodzinnych