Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies. Więcej informacjiClose

PlantBottle® - 30% ma znaczenie

a+a-    Powrót       Reportaż promocyjny       23 maja 2016   

30% ma znaczenie!
Rewolucyjna butelka Kropli Beskidu PlantBottle® zmienia świat butelek PET

Mikołaj Ciaś Mikołaj Ciaś
Dyrektor Marketingu w Coca-Cola Poland Services

Co to jest PlantBottle?

PlantBottle to obecnie jedyna butelka PET na polskim rynku, która w blisko 30% jest stworzona z materiałów pochodzenia roślinnego. Zależało nam, aby wykorzystując najnowsze technologie, stworzyć butelkę, którą można nie tylko w pełni poddać recyklingowi, ale również taką, która byłaby w jak największym stopniu przyjazna środowisku.

W procesie produkcji opakowania wykorzystaliśmy etanol uzyskiwany z trzciny cukrowej, który nie stanowi zagrożenia dla naszej planety. Nie używamy żadnych genetycznie modyfikowanych roślin. Dzięki temu innowacyjnemu procesowi produkcji, zmniejszyliśmy emisję dwutlenku węgla oraz zużycie energii elektrycznej. Nie mamy wątpliwości, że to wymierna korzyść dla środowiska naturalnego.

Co istotne, nie mamy zamiaru na tym poprzestać. Stale pracujemy nad tym, aby w przyszłości móc produkować butelkę, która w 100% będzie składać się z materiałów pochodzenia roślinnego. Na międzynarodowych targach Expo 2015 w Mediolanie Coca-Cola zaprezentowała taką przełomową innowację: butelkę w całości wykonaną z naturalnych materiałów.

Dlaczego Kropla Beskidu zdecydowała się na użycie takich butelek?

Nie od dziś ekologia ma dla nas kluczowe znaczenie, a działania na rzecz ochrony środowiska postrzegamy jako nasz obowiązek. Właśnie dlatego podstawowe wartości towarzyszące marce Kropla Beskidu to troska o środowisko, a innowacyjna butelka PlantBottle to naturalne urzeczywistnienie tych założeń.

Obserwujemy, że również nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi wagi swoich ekologicznych wyborów. Wiedzą, że nawet drobne decyzje podejmowane dziś, będą miały przełożenie na stan środowiska w najbliższej przyszłości. By zapewnić przyszłym pokoleniom dostęp do naturalnych zasobów w jak najlepszym stanie, wprowadziliśmy na polski rynek butelkę PlanBottle. To wyraz naszych działań na rzecz ochrony środowiska. To też kolejny krok w stronę ekologicznych innowacji.

Coca-Cola od lat angażuje się w ochronę środowiska w Polsce. Co konkretnie robią Państwo w tym kierunku?

Nasze działania koncentrują się przede wszystkim na rejonie Beskidu Sądeckiego, z którego pochodzi nasza woda Kropla Beskidu. Już od ponad dekady funkcjonuje tam Fundusz Kropli Beskidu, w ramach którego udało się nam zrealizować blisko sto inicjatyw lokalnych, ukierunkowanych właśnie na ochronę zasobów wodnych Beskidu Sądeckiego. Na ten cel przeznaczyliśmy ponad 1,3 mln złotych. Jesteśmy dumni z faktu, że Fundusz jest obecnie jedną z największych inicjatyw ekologicznych i społecznych w Polsce.

Dowiedz się więcej o PlantBottle

Mikołaj Ciaś – Dyrektor Marketingu w Coca-Cola Poland Services Mikolaj Ciaś ma długoletnie doświadczenie w branży FMCG. Od 2005 roku tworzy i realizuje strategie marek z portfolio firmy Coca-Cola. Pełnił funkcję senior marketing managera odpowiedzialnego za kategorię napojów gazowanych, w tym za marki Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light, Sprite, Fanta, Kinley oraz innowacje w obrębie kategorii. Odpowiadał za budowanie pozycji marek Powerade, Nestea, Kropla Beskidu oraz Cappy. Był także odpowiedzialny za grupę marek Coca-Cola w regionie Europy Północnej i Centralnej.

30% ma znaczenie!
Rewolucyjna butelka Kropli Beskidu PlantBottle® zmienia świat butelek PET

Mikołaj Ciaś - Dyrektor Marketingu w Coca-Cola Poland Services

Co to jest PlantBottle?

PlantBottle to obecnie jedyna butelka PET na polskim rynku, która w blisko 30% jest stworzona z materiałów pochodzenia roślinnego. Zależało nam, aby wykorzystując najnowsze technologie, stworzyć butelkę, którą można nie tylko w pełni poddać recyklingowi, ale również taką, która byłaby w jak największym stopniu przyjazna środowisku.

W procesie produkcji opakowania wykorzystaliśmy etanol uzyskiwany z trzciny cukrowej, który nie stanowi zagrożenia dla naszej planety. Nie używamy żadnych genetycznie modyfikowanych roślin. Dzięki temu innowacyjnemu procesowi produkcji, zmniejszyliśmy emisję dwutlenku węgla oraz zużycie energii elektrycznej. Nie mamy wątpliwości, że to wymierna korzyść dla środowiska naturalnego.

Co istotne, nie mamy zamiaru na tym poprzestać. Stale pracujemy nad tym, aby w przyszłości móc produkować butelkę, która w 100% będzie składać się z materiałów pochodzenia roślinnego. Na międzynarodowych targach Expo 2015 w Mediolanie Coca-Cola zaprezentowała taką przełomową innowację: butelkę w całości wykonaną z naturalnych materiałów.

Dlaczego Kropla Beskidu zdecydowała się na użycie takich butelek?

Nie od dziś ekologia ma dla nas kluczowe znaczenie, a działania na rzecz ochrony środowiska postrzegamy jako nasz obowiązek. Właśnie dlatego podstawowe wartości towarzyszące marce Kropla Beskidu to troska o środowisko, a innowacyjna butelka PlantBottle to naturalne urzeczywistnienie tych założeń.

Obserwujemy, że również nasi konsumenci są coraz bardziej świadomi wagi swoich ekologicznych wyborów. Wiedzą, że nawet drobne decyzje podejmowane dziś, będą miały przełożenie na stan środowiska w najbliższej przyszłości. By zapewnić przyszłym pokoleniom dostęp do naturalnych zasobów w jak najlepszym stanie, wprowadziliśmy na polski rynek butelkę PlanBottle. To wyraz naszych działań na rzecz ochrony środowiska. To też kolejny krok w stronę ekologicznych innowacji.

Coca-Cola od lat angażuje się w ochronę środowiska w Polsce. Co konkretnie robią Państwo w tym kierunku?

Nasze działania koncentrują się przede wszystkim na rejonie Beskidu Sądeckiego, z którego pochodzi nasza woda Kropla Beskidu. Już od ponad dekady funkcjonuje tam Fundusz Kropli Beskidu, w ramach którego udało się nam zrealizować blisko sto inicjatyw lokalnych, ukierunkowanych właśnie na ochronę zasobów wodnych Beskidu Sądeckiego. Na ten cel przeznaczyliśmy ponad 1,3 mln złotych. Jesteśmy dumni z faktu, że Fundusz jest obecnie jedną z największych inicjatyw ekologicznych i społecznych w Polsce.

> Dowiedz się więcej o PlantBottle

---

Mikołaj Ciaś – Dyrektor Marketingu w Coca-Cola Poland Services
Mikolaj Ciaś ma długoletnie doświadczenie w branży FMCG. Od 2005 roku tworzy i realizuje strategie marek z portfolio firmy Coca-Cola. Pełnił funkcję senior marketing managera odpowiedzialnego za kategorię napojów gazowanych, w tym za marki Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light, Sprite, Fanta, Kinley oraz innowacje w obrębie kategorii. Odpowiadał za budowanie pozycji marek Powerade, Nestea, Kropla Beskidu oraz Cappy. Był także odpowiedzialny za grupę marek Coca-Cola w regionie Europy Północnej i Centralnej.
▲  Do góry strony