Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
28.04.2024 28 kwietnia 2024

Polak na czele największej w Europie organizacji branżowej sektora elektromobilności

Dyrektor Zarządzający PSPA, Maciej Mazur, został wybrany na stanowisko prezydenta The European Association for Electromobility (AVERE). Funkcję szefa największej i najstarszej organizacji kreującej rynek elektromobilności w Europie będzie pełnił co najmniej do połowy 2026 r.

   Powrót       23 czerwca 2023       Planowanie przestrzenne   

AVERE to najstarsza organizacja związana z rynkiem zeroemisyjnego transportu w Europie. Została założona w 1978 r. w Brukseli. Poprzez swoich członków, pochodzących z 23 europejskich państw, AVERE reprezentuje ok. 2,6 tys. przedsiębiorstw z całego łańcucha wartości e-mobility oraz blisko 140 tys. posiadaczy i użytkowników pojazdów elektrycznych. Członkami AVERE są organizacje branżowe z takich krajów, jak np. Belgia (EV Belgium), Francja (AVERE France), Hiszpania (AEDIVE), Norwegia (Norsk elbilforening), Polska (PSPA), Słowacja (SEVA) czy Włochy (MOTUS-E).

20 czerwca, podczas corocznego, walnego zgromadzenia, AVERE wybrało skład nowego zarządu na kolejną, 3-letnią kadencję. Po raz pierwszy w historii prezydentem AVERE został przedstawiciel regionu Europy Środkowo-Wschodniej – Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

- Kiedy zakładaliśmy PSPA w 2016 r. nie spodziewaliśmy się, że tak szybko zbudujemy organizację zrzeszającą ok. 240 członków, setki różnych partnerów, w tym liderów biznesu, NGO, instytucje naukowe i miasta. W ciągu kilku lat nasza organizacja stała się w branży e-mobility jedną z największych i najdynamiczniej rozwijających się w Europie. To doświadczenie w budowaniu PSPA, ze wszystkimi wspaniałymi ludźmi i firmami, które wspierały ten proces, doprowadziło mnie tutaj dzisiaj – i dziękuję wszystkim, którzy pomogli nam w tym rozwoju. Jako prezydent AVERE zamierzam pracować nad tym, abyśmy zintensyfikowali wysiłki na rzecz wprowadzenia europejskiego sektora e-mobility w kolejną dekadę. Chciałbym, aby AVERE działało aktywnie, dynamicznie i w sposób, który sprawi, że Europa stanie się jednym ekosystemem elektromobilności, a żadne państwo nie pozostanie w tyle – mówi Maciej Mazur.

W trakcie najbliższej kadencji w skład zarządu AVERE wejdą także m.in.: Arturo Pérez de Lucia (AEDIVE, Hiszpania), Baerte de Brey (Formula E-Team, Niderlandy), Espen Hauge (dotychczasowy prezydent AVERE, Norwegian EV Association), Patrik Krizansky (SEVA, Słowacja), jak również Marjolaine Blondeau, reprezentująca firmę Tesla. Wybór nowego zarządu AVERE nastąpił w przełomowym momencie dla europejskiego sektora zeroemisyjnego transportu. W 2023 r. wejdą w życie kluczowe akty prawa Unii Europejskiej, takie jak nowelizacja rozporządzenia dt. emisji samochodów osobowych i dostawczych, czy też AFIR – rozporządzenia, które nałoży na wszystkie państwa członkowskie wiążące i ambitne cele w obszarze infrastruktury ładowania. Negocjowane są również inne, bardzo istotne regulacje mające sprzyjać dekarbonizacji transportu (m.in. standard Euro 7) lub wzmocnieniu konkurencyjności europejskiej branży e-mobility (m.in. rozporządzenie Net Zero Industry Act). Jednocześnie, w celu wypełnienia ambitnych celów klimatycznych wyznaczonych postanowieniami Europejskiego Zielonego Ładu, konieczne jest zaadresowanie licznych wyzwań rynkowych, regulacyjnych oraz społecznych związanych z rozbudową stacji ładowania czy rozwojem zeroemisyjnej floty.

- W tych okolicznościach głos branży elektromobilności powinien wybrzmiewać głośniej niż kiedykolwiek wcześniej. W AVERE zamierzamy skupić się na budowaniu nowych partnerstw i mocniejszym angażowaniu naszych członków z różnych krajów we wspólne inicjatywy, projekty i stanowiska. Chcemy również - w jeszcze większym stopniu niż dotychczas - wykorzystywać potencjał partnerów AVERE w dziedzinie wiedzy eksperckiej. Nasze cele pozostają te same: oparcie europejskiego sektora transportu drogowego na pojazdach o napędzie elektrycznym i uczynienie z Europy, w tym regionu CEE, przemysłowego i kompetencyjnego centrum branży e-mobility. Wszystko po to, aby zdecydowanie wzmocnić pozycję Europy w globalnym łańcuchu dostaw elektromobilności i przyspieszyć elektryfikację transportu na skalę masową – podsumowuje Maciej Mazur.

Źródło: PSPA

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Dr Krzyściak-Kosińska nową ekspertką ds. zarządzania Obiektem Światowego Dziedzictwa „Białowieża Forest” (25 kwietnia 2024)Prof. Robert Czerniawski powołany na stanowisko dyrektora IMGW-PIB (31 stycznia 2024)Magda Gosk wiceprzewodniczącą zarządu Europejskiej Agencji Środowiska (12 czerwca 2023)Przy Głównym Inspektoracie Ochrony Środowiska powołano Radę Naukową (13 marca 2023)Krzysztof Gołębiewski powołany na Głównego Inspektora Ochrony Środowiska (07 marca 2023)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony