Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
07.08.2025 07 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Afery spalinowej VW ciąg dalszy: dotyczy też aut z silnikami benzynowymi

   Powrót       05 listopada 2015       Ryzyko środowiskowe   

Minister transportu Niemiec Alexander Dobrindt poinformował w środę, że kwestia zaniżonej wartości emisji CO2 dotyczy 98 tys. pojazdów Volkswagena z silnikami benzynowymi. Dotychczas aferą spalinową objęte były tylko silniki Diesla.

Volkswagen ujawnił we wtorek, powołując się na wyniki swego wewnętrznego śledztwa, że doszło do nieścisłości podczas określania wartości emisji CO2 w czasie homologowania poszczególnych serii aut i że może to dotyczyć 800 tys. pojazdów, głównie z silnikami Diesla, ale także "niewielkiej liczby" samochodów z silnikami benzynowymi. Koncern zapowiedział niezwłoczne nawiązanie kontaktu z odpowiednimi instytucjami w celu omówienia skutków związanych z ujawnieniem nowych faktów.

Amerykańskie instytucje podały w tym tygodniu, że Volkswagen dopuszczał się manipulacji w silnikach zamontowanych w ok. 10 tys. pojazdów; dotyczyło to jednostek Diesla o większych pojemnościach montowanych m.in. w samochodach Audi czy Porsche. Koncern miał programować te silniki w taki sposób, aby podczas testów drogowych emitowały do atmosfery mniej tlenków azotu. Amerykanie zwrócili się w tej sprawie we wtorek do władz VW o dalsze wyjaśnienia.

Rzecznik Volkswagena zapewnił, że w sześciocylindrowych silnikach dieslowskich o pojemności 3 l nie instalowano oprogramowania mającego w niedopuszczalny sposób zmieniać wartości pomiaru spalin. Zapewnił zarazem, że Volkswagen będzie w pełni współpracował z amerykańską federalną Agencją Ochrony Środowiska (EPA), by wszystko w pełni wyjaśnić.

We wrześniu Volkswagen przyznał się do instalowania oprogramowania umożliwiającego manipulowanie pomiarem spalin w czterocylindrowych silnikach dieslowskich o mniejszej pojemności. Dotyczy to do 11 milionów samochodów tego koncernu na całym świecie.(PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Nowe opłaty emisyjne dla kierowców? MI z projektem zmian w sprawie dróg płatnych (29 października 2024)Silniki spalinowe i Diesla faworyzowane we flotach firmowych? T&E: 42 mld euro dopłat rocznie (21 października 2024)KPEiK zakłada 17,7% OZE w transporcie w 2030 r. Jaką rolę odegrają tu biopaliwa? (18 września 2024)36% mniej zanieczyszczeń pochodzących z ruchu samochodowego w duńskich miastach. SCT (20 sierpnia 2024)Uchwała o SCT nie za tydzień, a za rok. Kraków (20 czerwca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony