Renault i niemiecka spółka The Mobility House (TMH) przeprowadziły w Niemczech eksperyment inteligentnego ładowania samochodów elektrycznych. Technologia TMH umożliwia automatyczne uzupełnienie baterii w godzinach, w których ceny energii są najniższe.
Francuski producent testował system w warunkach domowych na swoich modelach ZOE. Spółka TMH opracowała program, który umożliwia skrócenie czasu ładowania o godzinę wraz z jednoczesnym znaczącym zmniejszeniem jego kosztów.
Do eksperymentu wybrano kilku pracowników francuskiego producenta, którzy posiadali samochody elektryczne. Następnie po podłączeniu do “specjalnej stacji ładowania, zainstalowanej w domach pracowników testujących system, ZOE przekazuje informacje dotyczące zapotrzebowania na prąd do spółki TMH poprzez Renault Global Data Center” – podkreślają firmy w komunikacie.
TMH planuje ładowanie akumulatorów samochodu zgodnie ze stawkami energii. System śledzi szczytowe zapotrzebowania: im są one większe, tym cena energii jest wyższa, tak więc w tym czasie samochód nie jest ładowany. Jak tylko zapotrzebowanie na energię maleje, cena energii maleje również i samochód może wówczas zostać naładowany po najniższych kosztach, szybciej i do pełna.
Technologia ta umożliwia również właścicielom samochodów elektrycznych automatyczne zoptymalizowanie ich wydatków na energię. Jest to pierwszy etap w projektowaniu inteligentnych sieci energetycznych, zwanych również smart grid. (PAP)