Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
29.01.2022 29 stycznia 2022

Energa uruchomiła w Trójmieście szósty terminal ładowania aut elektrycznych

   Powrót       23 grudnia 2016       Transport   

Udostępniona przez Energę w Trójmieście sieć ładowania składa się obecnie z sześciu terminali. Cztery z nich pozwalają na szybkie ładowanie, czyli uzupełnienie 80 proc. baterii w czasie krótszym niż pół godziny. Na pozostałych dwóch ładowanie zajmuje od dwóch do czterech godzin. Sieć jest publicznie dostępna, a za korzystanie z ładowarek firma nie pobiera na razie żadnych opłat.

Nowy terminal pozwala ładować wszystkie dostępne na rynku modele aut elektrycznych. Dzięki jego uruchomieniu, punkt ładowania pod kompleksem biurowym Olivia Business Centre w Gdańsku, stał się pierwszym w Polsce punktem ładowania, na który składają się dwa szybkie terminale. Dzięki temu, że możliwe jest tam także półszybkie ładowanie, z punktu przy OBC mogą korzystać trzy auta jednocześnie. Oprócz tego, Energa uruchomiła w Trójmieście jeszcze dwa szybkie i dwa półszybkie punkty ładowania. Terminale te znajdują na stacjach Lotos w Gdańsku i Gdyni oraz przed urzędami miasta Sopotu i Gdańska.

Nowe stanowisko umożliwia ładowanie praktycznie wszystkich pojazdów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku. Terminal pozwala na jednoczesne ładowanie dwóch pojazdów, przy czym jeden z nich musi ładować się szybko prądem stałym, a drugi wolniej prądem zmiennym. W przypadku podłączenia dwóch samochodów do złącz prądu stałego, ładowanie będzie odbywało się jedno po drugim, w kolejności podłączenia. Wszystkie informacje dotyczące sposobu rozpoczęcia ładowania użytkownik znajdzie na wyświetlaczu terminala. Na parkingu przed terminalem wydzielone zostały trzy miejsca parkingowe przeznaczone do ładowania samochodów elektrycznych.

Sieć ładowania aut elektrycznych została uruchomiona przez należącą do Grupy Energa spółkę Enspirion, która od czterech lat prowadzi prace badawczo-rozwojowe w obszarze elektrycznej mobilności. Jedynym warunkiem korzystania z terminali jest wyrobienie karty identyfikacyjnej, którą można zamówić poprzez stronę emobility.pl. Karta umożliwi w przyszłości także dokonywanie płatności za ładowanie auta.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Samorządy nie dostaną więcej czasu na wymianę aut na elektryczne (26 stycznia 2022)Warszawa: Zarząd Oczyszczania Miasta kupił 4 samochody elektryczne (25 stycznia 2022)65 proc. Europejczyków jest gotowych dopłacić 500 euro za auto emitujące mniej zanieczyszczeń (18 stycznia 2022)Przeobrażenia polskiego ruchu drogowego. Nowelizacja ustawy o elektromobilności (20 grudnia 2021)Ślad węglowy bazą do dekarbonizacji i transformacji energetycznej przedsiębiorstwa (03 grudnia 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony