Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
02.03.2024 02 marca 2024

Forum Elektromobilności będzie kontynuacją polskich inicjatyw z COP24

   Powrót       17 lipca 2019       Planowanie przestrzenne   

Wiceminister środowiska Michał Kurtyka podczas dzisiejszej konferencji prasowej zapowiedział, że Forum Elektromobilności (Global e-Mobility Forum), które odbędzie się w Warszawie 19 września br.(1), ma być największym tego typu wydarzeniem. - Jest to kontynuacja polskich inicjatyw zgłoszonych przez Polskę podczas COP24, które dotyczą trzech obszarów: elektromobilności, sprawiedliwej transformacji i lasów – podkreślił Kurtyka.

Zaznaczył, że elektromobilność pod auspicjami COP24 zaowocowała zbudowaniem, jak dotąd największej na świecie, koalicji na rzecz elektromobilności, którą stworzyły 43 państwa oraz organizacje parasolowe zrzeszające 1500 regionów, 1200 firm. I nie jest to lista zamknięta, bo do koalicji dołączają wciąż nowe organizacje. - Na wrześniowe Forum zostaną zaproszeni przedstawiciele wszystkich 43 państw sygnatariuszy, bo idea elektromobilności wymaga promowania nie tylko w Polsce, ale i na świecie – zapowiedział Kurtyka.

Polski przemysł gigantem?

Forum ma mieć szczególne znaczenie ze względu na fakt, że będzie poprzedzało niezmiernie ważne wydarzenia: szczyt Sekretarza Generalnego ONZ w Nowym Jorku we wrześniu i grudniowy COP25 w San Diego w Chile (w Chile znajdują się jedne z największych na świecie złóż litu, który wykorzystywany do produkcji baterii litowo-jonowych). Ale dla polskiego przemysłu temat elektromobilności ma również szczególne znaczenie. Polska jest największym producentem i eksporterem autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej. - To od transportu publicznego zaczyna się ta rewolucja, ale stopniowo system wsparcia elektromobilności będzie przenosił się też na pojazdy lżejsze, od 3,5-tonowych pojazdów dostawczych, aż po pojazdy mniejsze - podkreślał Michał Kurtyka.

Bardzo obiecująco wygląda także rynek baterii litowo-jonowych i cały łańcuch wytwórczy, bo to w Polsce w okolicach Wrocławia znajduje się największa i jak na razie jedyna w Europie fabryka tych baterii, dodał Kurtyka.

Elektryczna hossa w 2023 roku?

Na 2020 rok wiele koncernów zapowiedziało przedstawienie swojej oferty w segmencie pojazdów elektrycznych. - Szacujemy, że w latach 2022-2023 nastąpi moment przełamania, kiedy pojazdy elektryczne zaczną być konkurencyjne ze spalinowymi - licząc cenę zakupu i eksploatacji, a wtedy to zapotrzebowanie skokowo wzrośnie – prognozował Kurtyka. Podał przykład Volkswagena, który zadeklarował, że w 2027 r. będzie produkował 3 miliony pojazdów elektrycznych, co będzie stanowić inwestycję rzędu 24 miliardów euro.

Katarzyna Zamorowska: Dyrektor ds. komunikacji

Przypisy

1/ Biuro ds. Prezydencji COP24 poinformowało w dniu 11 września 2019 r. Global e-Mobility Forum to pierwsze w Polsce wydarzenie o tak wysokiej randze dedykowane elektromobilności, które odbędzie się 21 listopada br. na Stadionie Narodowym w Warszawie.
https://globalemobilityforum.com/

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Wszyscy będziemy elastyczni? O nowych trendach na rynku energii (13 lutego 2024)O sprawiedliwość dla prosumentów i bezpieczeństwo energetyczne dla wszystkich. Głosy z Forum Solar + (09 lutego 2024)Mobilizacja dla nowej mobilności. PSPA publikuje propozycje ws. zrównoważonego transportu (01 lutego 2024)200 tys. zeroemisyjnych samochodów ciężarowych w 2035 r.? PSPA o projekcie nowego programu wsparcia (29 stycznia 2024)MKiŚ pracuje nad założeniami ws. wsparcia zakupu zeroemisyjnych ciężarówek (17 stycznia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony