Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.04.2024 25 kwietnia 2024

Japończycy zaczynają ekologiczną produkcję wodoru

   Powrót       14 marca 2016       Planowanie przestrzenne   

Japońskie koncerny we współpracy z władzami lokalnymi ogłosiły w poniedziałek rozpoczęcie przyjaznej dla środowiska naturalnego produkcji wodoru dla pojazdów mechanicznych.

Pierwiastek chemiczny będzie pozyskiwany z elektrowni wiatrowej Hama Wing w Yokohamie. Agencja Associated Press tłumaczy, że w projekcie biorą udział władze prefektury Kanagawa, miast Yokohama i Kawasaki, a także koncernów Toyota, Toshiba i Iwatani.

AP zwraca uwagę, że dzięki temu rozwiązaniu opracowane przez Toyotę ogniwa paliwowe będą mogły być zaopatrywane w wodór w sposób przyjazny dla środowiska, a nie poprzez wykorzystanie paliw kopalnych, jak było do tej pory. W poniedziałek ogłoszono, że wodór z elektrowni wiatrowej będzie kompresowany i transportowany ciężarówkami. Następnie pierwiastek będzie wykorzystywany do napędzania wózków widłowych z ogniwami paliwowymi, pracujących w czterech miejscach: fabryce, targu owocowo-warzywnym oraz w dwóch magazynach.

Tłumacząc decyzję o produkowaniu wodoru zamiast energii elektrycznej w Hama Wing przedstawiciel Toyoty Shigeki Tomoyama zwracał uwagę, że łatwiej magazynować wodór niż prąd. Dodał, że czysty wodór jest najlepszą odpowiedzią dla wyzwań związanych z globalnym ociepleniem i kryzysami energetycznymi. - Potrzebne są stabilne dostawy wolnego od dwutlenku węgla wodoru - podkreślał Tomoyama podczas konferencji prasowej w Yokohamie. AP dodaje, że pozyskiwany z elektrowni wiatrowych wodór powinien zmniejszyć o 80 proc. emisję dwutlenku węgla do atmosfery w porównaniu z produkcją pierwiastka opartą na paliwach kopalnych.

Niedawno opracowano specjalne wersje samochodów dostawczych, które służą jako stacje ładowania wodorem dla wózków widłowych. Amerykańska agencja przypomina, że Japonia chce stać się liderem technologii wodorowych i zaprezentować wykorzystanie tych innowacji podczas igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 roku. AP przypomina, że w zeszłym tygodniu Honda wprowadziła na japoński rynek swój samochód wodorowy - Clarity. Tymczasem już wcześniej Toyota zaczęła sprzedawać na międzynarodowych rynkach model Mirai. Masową produkcję samochodów z ogniwami paliwowymi prowadzi też południowokoreański koncern Hyundai. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Biowodór i e-paliwa na horyzoncie (24 kwietnia 2024)Polska z ponad połową środków przeznaczonych na budowę infrastruktury tankowania wodoru (19 kwietnia 2024)Zielińska: transformacja to nie wygaszanie, ale szansa na rozwój (05 kwietnia 2024)Trzy poziomy zmian prawnych (04 kwietnia 2024)Pojawił się projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (02 kwietnia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony