Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.04.2024 26 kwietnia 2024

Kryteria wyboru projektów do programu "Infrastruktura i Środowisko" już w środę

   Powrót       23 marca 2015       Zrównoważony rozwój   

Kryteria wyboru projektów dot. głównie inwestycji energetycznych i transportowych, które będą mogły liczyć na dofinansowanie UE z programu "Infrastruktura i Środowisko", będą gotowe w środę. To największy krajowy program ws. wydawania pieniędzy UE na lata 2014-2020.

Rzecznik MIR Piotr Popa dodał, wówczas zostaną przyjęte kryteria wyboru projektów dotyczące przede wszystkim inwestycji energetycznych i transportowych, a także rozwiązania, na podstawie których będą wybierane projekty do dofinansowania UE z programu "Infrastruktura i Środowisko".

Program "Infrastruktura i Środowisko" to największe źródło funduszy UE dla Polski, przeznaczone na inwestycje w latach 2014-2020, o wartości 27,4 mld euro. Będzie on wspierał rozwój infrastruktury transportowej, ochronę środowiska, energetykę i gospodarkę niskoemisyjną oraz przedsięwzięcia związane z ochroną zdrowia i kulturą. Komisja Europejska zatwierdziła go w połowie grudnia ub.r.

Po unijne wsparcie będą mogły sięgnąć samorządy i przedsiębiorcy, głównie duże firmy.

3,5 miliarda na ochronę środowiska

W programie operacyjnym "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2014-2020 większy niż dotąd nacisk będzie położony m.in. na redukcję emisji.

Z informacji MIR wynika, że 1 mld 828,4 mln euro trafi na projekty związane z niskoemisyjną gospodarką. Wsparcie dla przedsięwzięć dotyczących ochrony środowiska i przeciwdziałania zmianom klimatu wyniesie ponad 3,5 mld euro.

Na rozwój infrastruktury drogowej, poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, lotniczego, transport intermodalny, morski i śródlądowy przeznaczono ponad 9,5 mld euro. Dofinansowanie UE inwestycji w infrastrukturę drogową miast sięgnie ponad 2,9 mld euro.

Projekty kolejowe będą mogły liczyć na ok. 5 mld euro, a przedsięwzięcia związane z rozwojem niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach na ponad 2,3 mld euro.

Na inwestycje związane z poprawą bezpieczeństwa energetycznego trafi 1 mld euro, a na projekty dotyczące ochrony i rozwoju dziedzictwa kulturowego 467,3 mln euro. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Biowodór i e-paliwa na horyzoncie (25 kwietnia 2024)Zdekarbonizowane budownictwo na horyzoncie. Przyjęto dyrektywę EPBD (16 kwietnia 2024)Biogaz na wyciągnięcie ręki dla sektora wod-kan (03 kwietnia 2024)Cele redukcyjne poniżej oczekiwań, dobry krok z odpadami zmieszanymi. Głosy ws. rewizji dyrektywy (15 marca 2024)Odporność warunkiem trwałego rozwoju miast – ruszyła 11. edycja programu Eco-Miasto (15 marca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony