
Pod nazwą Made2Go startuje usługa edukacyjno-doradcza dla branży gastronomicznej. Usługa ma przygotować właścicieli i menedżerów lokali gastronomicznych, kawiarni, restauracji, barów, food trucków na zmiany związane z implementacją w Polsce Dyrektywy Single Use Plastics.
Pierwsza odsłona usługi to ebook „SUP-er gastro”, który jest dostępny bezpłatnie po wypełnieniu formularza na stronie: http://made2go.pl/. Publikacja w przystępnej i przyjaznej formie prezentuje nowe regulacje związane z Dyrektywą SUP, korzystne rozwiązania w zakresie pakowania dań na wynos i praktyki w zakresie zrównoważonego rozwoju w gastronomii.
Czytaj: Dyrektywa SUP w Polsce - na poważnie, czy z przymrużeniem oka? Biznes czeka na ramy prawne
- Żeby przepisy europejskiej Dyrektywy SUP zaczęły obowiązywać w Polsce, potrzebna jest lokalna ustawa. Projekt takiej ustawy jest już opublikowany i na podstawie zawartych tam wytycznych warto przygotować się do zmiany – wyjaśnia autorka inicjatywy, Agata Szczotka-Sarna, dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w Interseroh.
Artykuły jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego, w tym te stosowane przez branżę HoReCa stanowią połowę odpadów morskich i ponad 80 proc. wszystkich tego rodzaju odpadów znajdowanych na plażach w Unii Europejskiej. W związku z tym, nowe przepisy skupiają się na najczęściej występujących na europejskich plażach produktach jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego w tym tych wykorzystywanych w punktach gastronomicznych: butelki na napoje (w tym ich nakrętki i wieczka), sztućce, słomki i mieszadełka do napojów, kubki na napoje i pokrywki do nich, pojemniki na żywność, w tym pojemniki typu fast food.
Czytaj: Szczepionka na plastikofobię?
Korzystając z usługi Made2Go, przedsiębiorcy:
- przygotują się do nadchodzących zmian z wyprzedzeniem.
- otrzymują konkretne propozycje rozwiązań pojawiających się problemów.
- poznają zrównoważone rozwiązania pomagające usprawnić działanie gastro biznesu.
- Nasza publikacja pozostaje otwarta. Na rynku są już dobre praktyki w zakresie opakowań w branży gastronomicznej, a my chętnie zbierzemy je w kolejnych odsłonach ebooka. Zachęcamy do dzielenia się rozwiązaniami, które dotyczą opakowań zwrotnych i wielokrotnego użytku, pomagają minimalizować ilość opakowań plastikowych albo efektywnie edukują klientów – deklaruje Szczotka-Sarna.
Przepisem na mądre ekodziałanie w restauracji, barze, kawiarni, food trucku można się dzielić pod linkiem: FORMULARZ – dobre praktyki.
Zweryfikowane dobre praktyki będą sukcesywnie dodawane do ebooka „SUP-er gastro. Twój lokal bez jednorazowego plastiku”. Patronami eBooka „SUP-er gastro” są magazyn Restaurant Management oraz TooGoodToGo
