Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
24.09.2021 24 września 2021

Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 30 proc. nowym celem P&G

   Powrót       17 września 2015       Powietrze i klimat   

Spółka Procter & Gamble (P&G) ogłosiła dzisiaj podjęcie nowego celu zakładającego trzydziestoprocentowe ograniczenie bezwzględnej wielkości emisji gazów cieplarnianych ze swoich zakładów do roku 2020. Został on opracowany w partnerstwie z WWF. Jego założenia oparto na najlepszych dostępnych wynikach naukowych. Sam cel stanowi istotny krok naprzód dla spółki w jej ciągłych staraniach o ograniczenie emisji gazów cieplarnianych wywołujących zmiany klimatyczne.

Spółka została również członkiem sponsorowanego przez WWF programu Climate Savers na rzecz współpracy czołowych spółek i przyspieszenia ich działań w kierunku zapobiegania zmianom klimatycznym.

Spółka P&G ustaliła swój ambitny cel trzydziestoprocentowej redukcji po analizie najświeższych wyników naukowych przedstawionych przez Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu. - Zmiany klimatyczne stanowią ogólnoświatowy problem, dlatego uważamy, że wszystkie firmy, rządy, jak i pojedyncze osoby, mogą przyczynić się do poprawy obecnej sytuacji - powiedział Len Sauers, wiceprezes działu zrównoważonego rozwoju na świecie spółki P&G. - Uznaliśmy, że należy postawić sobie ambitny i oparty na wiedzy naukowej cel, aby przyczynić się do pokonywania problemów powodowanych przez zmiany klimatyczne.

Opracowując swój nowy cel i dążąc do poczynienia postępów w walce ze zmianami klimatycznymi, spółka P&G pracowała w partnerstwie z WWF. - Doceniamy rolę P&G w wyznaczeniu kierunku, jakim jest opracowanie celu redukcyjnego, opartego na wiedzy klimatologicznej - podkreśliła Suzanne Apple, starszy wiceprezes działu aktywizacji sektora prywatnego WWF. - To znaczące zobowiązanie doprowadzi do wymiernego ograniczenia emisji gazów cieplarnianych przez P&G i jednocześnie będzie inspiracją dla innych spółek do podjęcia podobnych działań. Z radością przyjmujemy P&G jako najnowszego członka naszego programu Climate Savers, który powstał po to, aby docenić liderów przemysłu stosujących innowacyjne i oszczędne rozwiązania problemu zmian klimatycznych.

P&G planuje osiągnięcie swojego nowego celu poprzez ciągły nacisk na oszczędzanie energii i szersze zastosowanie źródeł odnawialnych.

(Źródło: Procter & Gamble)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Trigeneracja wodorowa tylko dla odważnych: Pszczyna zrezygnowała, Tarnowskie Góry złapały okazję (02 czerwca 2021)Dostępny „Przewodnik CSR po bezpiecznym i zrównoważonym środowisku pracy" (28 maja 2021)Gospodarka obiegu zamkniętego jednym z trendów i strategią firm na 2021 (18 stycznia 2021)Networking online z biznesem na ośmiu piętrach. Do jutra trwają Targi CSR (08 października 2020)Carbon Footprint Summit - pierwsze pozytywne klimatycznie wydarzenie w Polsce (07 października 2020)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony