Pod koniec 2021 r. ma ruszyć produkcja w fabryce separatorów baterii wykorzystywanych w autach elektrycznych, którą wybuduje w Polsce południowokoreańska firma SK Innovation - podała w piątek Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Szacunkowa wartość projektu to 1,5 mld zł.
Zatrudnienie dla 300 osób
W zlokalizowanej na Śląsku fabryce SK Innovation kwartalnie ma powstawać 470 mln m kw. separatorów. - Rozpoczęcie produkcji planowane jest na koniec 2021 roku. Przy produkcji separatorów pracować ma co najmniej 300 osób – czytamy w piątkowym komunikacie. W uruchomienie fabryki południowokoreański gigant zdecydował zainwestować blisko 1,5 mld zł - dodano.
- Obecnie produkujemy 360 milionów metrów kwadratowych separatorów litowo-jonowych w Jeungpyeong w Korei. Dzięki nowym inwestycjom w Chinach i Polsce, począwszy od czwartego kwartału 2021, moce produkcyjne naszej firmy wzrosną do 1,2 miliarda metrów kwadratowych rocznie – zaznaczył, cytowany w komunikacie, Rho Jaesok reprezentujący SK Innovation.
Jak wyjaśnił Krzysztof Senger, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, w 2018 roku Polska była na tzw. „krótkiej liście” inwestora, ale firma nadal zastanawiała się nad wyborem miejsca. Inwestor zgłosił się do Agencji na początku zeszłego roku z prośbą o pomoc m.in. w doradztwie lokalizacyjnym. - Współpracę rozpoczęliśmy jeszcze na etapie wyboru kraju. W oparciu o preferencje inwestora, uwzględniając logistyczne wymagania projektu, zaprezentowaliśmy SK Innovation tereny inwestycyjne w trzech województwach południowej Polski – wyjaśnił Senger.
68 proc. produkcji z polskiej fabryki będzie trafiać na eksport
Jak podkreśliła Agencja, SK Innovation jest jedną z największych południowokoreańskich firm z sektora energetyczno-chemicznego. Spółka zajmuje się przetwarzaniem substancji ropopochodnych, produkuje środki chemiczne, a także baterie do samochodów elektrycznych oraz ich komponenty.
Ze względu na prężny rozwój rynku elektromobilności, SK Innovation zdecydowała się stworzyć globalną sieć produkcyjną separatorów do baterii elektrycznych i umiejscowić ją zarówno w Azji (Korea Południowa oraz Chiny), jak i w Europie. Według prognoz spółki 68 proc. produkcji polskiego zakładu SK Innovation będzie trafiać na eksport, w przeważającej mierze na rynek europejski. (PAP)