Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
27.07.2021 27 lipca 2021

Samochody elektryczne przyszłością transportu miejskiego

   Powrót       12 października 2015       Transport   

Jednym z obszarów inteligentnego miasta jest inteligentny transport i komunikacja, a ich kluczowym elementem będą samochody elektryczne i infrastruktura do ich ładowania - podkreślają analitycy z firmy Schneider Electric.

Aktualnie stopień rozwoju transportu elektrycznego w poszczególnych państwach Unii Europejskiej jest bardzo zróżnicowany. Założeniem UE jest wsparcie dla ekologicznego transportu i zrównanie jego statusu z transportem tradycyjnym. W styczniu 2013 roku został ogłoszony pakiet: "Czysta energia dla transportu", który zakłada m.in. rozwój infrastruktury służącej do obsługi samochodów elektrycznych: powstanie sieci punktów z możliwością ładowania aut, wprowadzenie jednej uniwersalnej wtyczki oraz włączenie w te działania podmiotów prywatnych - podkreśla firma w oświadczeniu.

W swojej analizie dotyczącej przyszłości rynku aut elektrycznych firma powołuje się na badania Frost & Sullivan, z których wynika, że w najbliższych latach po drogach na całym świecie będzie jeździło niemal 6,5 mln pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym.

Schneider Electric podkreśla, że transport pojazdami elektrycznymi jest dostosowany głównie do miast. Średnio na jednym doładowaniu samochód elektryczny jest w stanie pokonywać dystans od 80 do 150 km - podkreślono. Firma przypomniała, że średnio kierowca w mieście przejeżdża ok. 60 km.

Schneider Electric zwraca uwagę, że w popularyzacji samochodów elektrycznych powinny uczestniczyć władze państwowe, poprzez zmiany legislacyjne.

Zachęty w postaci ułatwień regulacyjnych, zarówno na szczeblu krajowym i europejskim, powinny przyczynić się do wzrostu zainteresowania, a tym samym do rozwoju inteligentnego transportu - podsumowano w dokumencie. Z wcześniejszych analiz wynika, że w Polsce jest obecnie ok. 250 punktów ładowania samochodów elektrycznych. Do 2020 roku liczba ta powinna wzrosnąć do 46 tys. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Studia z elektromobilności we Wrocławiu (08 lipca 2021)12 lipca rusza program „Mój elektryk” (05 lipca 2021)PIE: włączenie transportu i budownictwa do EU ETS to koszt ponad 1 bln euro dla gospodarstw domowych (28 czerwca 2021)Do szkoły autobusem elektrycznym - tak będzie w kolejnych 16 gminach (17 czerwca 2021)PSPA: Obowiązek zapewnienia mocy dla punktów ładowania e-aut powinien dotyczyć również mniejszych gmin (25 maja 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony