Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
24.09.2025 24 września 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

URE chce zbadać skargi na sprzedawców energii

   Powrót       24 lutego 2016       Energia   

Nierzetelna i niepełna informacja, podszywanie się pod pracowników firm energetycznych, wywieranie presji na zawarcie umowy z nowym sprzedawcą prądu lub gazu - z takimi skargami coraz częściej zwracają się klienci do Urzędu Regulacji Energetyki. Urząd chce zbadać skalę zjawiska.

- Aby ustalić skalę oraz zakresy tematyczne najczęstszych problemów zgłaszanych przez odbiorców, postanowiono przeprowadzić dwumiesięczne badanie działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od odbiorców. W tym celu został opublikowany formularz zgłoszeniowy dostępny na głównej stronie internetowej Urzędu www.ure.gov.pl. Za jego pośrednictwem odbiorcy mogą informować o napotkanych nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii i gazu, związanych ze standardami obsługi lub nieuczciwymi praktykami rynkowymi - napisał urząd we wtorkowym komunikacie.

URE podkreślił jednak, że zgłoszenia, które wpłyną za pośrednictwem tego formularza, nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji. Ma to posłużyć zdiagnozowaniu problemów, a przede wszystkim współpracy URE z innymi organami, organizacjami branżowymi i samymi firmami energetycznymi tak, by wyeliminować nieprawidłowości.

W ostatnim czasie odbiorcy zgłaszają liczne skargi i zażalenia związane z obsługą odbiorców energii elektrycznej czy gazu oraz nieuczciwymi praktykami rynkowymi firm energetycznych. Odbiorcy skarżą się najczęściej na brak rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty, czy umowy przedstawianej przez firmę, podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu, wywieranie przymusu zawarcia umowy poprzez oddziaływanie psychologiczne czy perswazję, brak odpowiedzi - w ustawowym terminie - na reklamacje. Odbiorcy skarżą się też na utrudniony kontakt ze sprzedawcą, nieregularne dostarczanie rachunków, wreszcie na błędne rozliczenia.

Więcej informacji o wysyłaniu formularza na stronie URE, w kategorii „Odbiorco, zgłoś złe praktyki”.(PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Jeden cykl destrukcji. Płoną lasy, płonie infrastruktura, cierpi także klimat (24 lutego 2025)Społeczności energetyczne - BOŚ i samorząd Mazowsza ogłaszają strategiczną współpracę (17 lutego 2025)1,25 mld euro na integrację unijnych systemów energetycznych. Po raz pierwszy wsparcie dla wodoru i offshore (31 stycznia 2025)3,5 MW ciepła z metra w sieci ciepłowniczej Warszawy? Kierunek pokaże stacja Bemowo (27 stycznia 2025)Zasada znaczącego wkładu w transformację. O środowiskowym wzmocnieniu polityki spójności (13 stycznia 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony