Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.04.2024 25 kwietnia 2024

Warszawa i WWF Polska partnerami światowej kampanii na rzecz ginących gatunków

   Powrót       26 listopada 2015       Zrównoważony rozwój   

W ciągu 100 lat z powierzchni Ziemi może zniknąć nawet 50 proc. żyjących dziś gatunków. Nowa, międzynarodowa kampania społeczna, która rusza w piątek, ma uświadomić ludziom, że mają szansę temu zapobiec.

Kampanię pod nazwą #StartWith1Thing poprowadzi Discovery Channel, przy czym partnerami jej polskiej odsłony są Miasto Stołeczne Warszawa oraz WWF Polska. Początkiem kampanii w Polsce będzie projekcja przedstawiająca zwierzęta zagrożone wyginięciem, która zostanie wyświetlona na budynku Centrum Bankowo-Finansowego "Nowy Świat" w Warszawie 27 listopada (rozpocznie się ok. godz. 16.30 i potrwa do ok. 21.00). Obejmie ona kilka filmów pokazujących zwierzęta zagrożone wyginięciem - zarówno polskie gatunki, np. ryś czy wilk, jak też te, które żyją w środowisku wodnym, pustynnym, biegunowym oraz tropikalnym. Realizacja akcji jest możliwa dzięki wsparciu władz Warszawy.

Co można zrobić, by ratować ginące gatunki?

Partnerem merytorycznym polskiej odsłony kampanii została Fundacja WWF Polska, która od lat aktywnie działa na rzecz ochrony zagrożonych gatunków. WWF umożliwia symboliczną adopcję jednego z ośmiu zagrożonych gatunków zwierząt: tygrysa, rysia, niedźwiedzia, foki, wilka, morświna, słonia lub nosorożca. Wystarczy odwiedzić stronę organizacji, wybrać zwierzę oraz formę wsparcia – jednorazową lub comiesięczną wpłatę.

Celem kampanii #StartWith1Thing jest zjednoczenie ludzi na całym świecie pod wspólnym hasłem ochrony środowiska i pomocy zagrożonym gatunkom. Ma ona edukować i aktywizować społeczeństwo w obszarze zmiany przyzwyczajeń i stylu życia. - Chcemy przypomnieć mieszkańcom naszego miasta, że mogą dbać o środowisko naturalne każdego dnia, poprzez swoje codzienne zachowania. Wystarczy np. wybór komunikacji miejskiej zamiast samochodu czy oszczędzanie energii elektrycznej – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Impulsem i inspiracją do podjęcia działań stała się światowa premiera filmu "Racing Extinction - Ginący Świat" zaplanowana na 2 grudnia br. o 21.00 na antenie Discovery Channel.

Kampanii będą towarzyszyć działania w mediach społecznościowych oraz materiały wizualne na ekranach w warszawskich środkach komunikacji miejskiej.

Ewa Szekalska: Dziennikarz

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

W Polsce jest 2184 wielkotowarowych ferm drobiu. Co na to środowisko i społeczeństwo? (10 kwietnia 2024)Lasy Państwowe w trakcie audytu prawno-finansowego. Na drugiej szali przyroda (08 kwietnia 2024)Pogodzić ochronę przyrody z turystyką. O wizji dla Puszczy Białowieskiej (26 marca 2024)Bo woda była za słona. Godzina dla Ziemi WWF w tym roku poświęcona rzekom (23 marca 2024)Co dalej z europejskim rolnictwem? Ministrowie jedno, eksperci drugie (28 lutego 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony