W ciągu 100 lat z powierzchni Ziemi może zniknąć nawet 50 proc. żyjących dziś gatunków. Nowa, międzynarodowa kampania społeczna, która rusza w piątek, ma uświadomić ludziom, że mają szansę temu zapobiec.
Kampanię pod nazwą #StartWith1Thing poprowadzi Discovery Channel, przy czym partnerami jej polskiej odsłony są Miasto Stołeczne Warszawa oraz WWF Polska. Początkiem kampanii w Polsce będzie projekcja przedstawiająca zwierzęta zagrożone wyginięciem, która zostanie wyświetlona na budynku Centrum Bankowo-Finansowego "Nowy Świat" w Warszawie 27 listopada (rozpocznie się ok. godz. 16.30 i potrwa do ok. 21.00). Obejmie ona kilka filmów pokazujących zwierzęta zagrożone wyginięciem - zarówno polskie gatunki, np. ryś czy wilk, jak też te, które żyją w środowisku wodnym, pustynnym, biegunowym oraz tropikalnym. Realizacja akcji jest możliwa dzięki wsparciu władz Warszawy.
Co można zrobić, by ratować ginące gatunki?
Partnerem merytorycznym polskiej odsłony kampanii została Fundacja WWF Polska, która od lat aktywnie działa na rzecz ochrony zagrożonych gatunków. WWF umożliwia symboliczną adopcję jednego z ośmiu zagrożonych gatunków zwierząt: tygrysa, rysia, niedźwiedzia, foki, wilka, morświna, słonia lub nosorożca. Wystarczy odwiedzić stronę organizacji, wybrać zwierzę oraz formę wsparcia – jednorazową lub comiesięczną wpłatę.
Celem kampanii #StartWith1Thing jest zjednoczenie ludzi na całym świecie pod wspólnym hasłem ochrony środowiska i pomocy zagrożonym gatunkom. Ma ona edukować i aktywizować społeczeństwo w obszarze zmiany przyzwyczajeń i stylu życia. - Chcemy przypomnieć mieszkańcom naszego miasta, że mogą dbać o środowisko naturalne każdego dnia, poprzez swoje codzienne zachowania. Wystarczy np. wybór komunikacji miejskiej zamiast samochodu czy oszczędzanie energii elektrycznej – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Impulsem i inspiracją do podjęcia działań stała się światowa premiera filmu "Racing Extinction - Ginący Świat" zaplanowana na 2 grudnia br. o 21.00 na antenie Discovery Channel.
Kampanii będą towarzyszyć działania w mediach społecznościowych oraz materiały wizualne na ekranach w warszawskich środkach komunikacji miejskiej.
Ewa SzekalskaDziennikarz