Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.09.2025 26 września 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Warszawa: Wmurowano kamień węgielny pod stację metra Powstańców Śląskich

   Powrót       01 czerwca 2020       Planowanie przestrzenne   

Budowa II linii warszawskiego metra weszła na kolejny etap. W ubiegłym tygodniu odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego na stacji Powstańców Śląskich. Inwestycja powstaje przy wsparciu środków unijnych programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ).

Metro zmienia perspektywę rozwoju miasta. Każda nowa stacja to nie tylko poprawa mobilności przyjaznej środowisku, ale też istotny czynnik stymulujący rozwój przestrzeni miejskiej. Rozbudowa warszawskiego metra jest możliwa dzięki wsparciu środków unijnych. Łącznie, w obecnej perspektywie, na rozbudowę metra w stolicy z funduszy europejskich przeznaczyliśmy prawie 3,8 mld zł – podkreśla wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.

Czytaj: Czy wracać do tego, co było? Czyli o transporcie w mieście w obliczu pandemii

Rozbudowa metra o kolejną stację w istotny sposób wpłynie na komfort podróżowania i jakość połączeń Bemowa z pozostałymi dzielnicami miasta. Projekt realizowany jest w ramach „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III” o wartości całkowitej 3,56 mld zł z czego dofinansowanie unijne wyniosło 1,95 mld zł. Inwestycja zakład również zakup 17 pociągów metra.

4 kwietnia br. uruchomiono odcinek ze stacjami Płocka, Młynów oraz Księcia Janusza, który wpisywał się w projekt ”Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap II”. Wartość inwestycji wyniosła 3,16 mld zł z czego 1,83 mld zł pokryły środki unijne. W ramach tej inwestycji 13 sztuk składów metra.

Projekt II linii warszawskiego metra jest jedną z ważniejszych inwestycji z sektora transportu publicznego realizowaną z udziałem środków programu Infrastruktura i Środowisko. Metro Warszawskie jest jednym z największych beneficjentów wsparcia unijnego w Polsce.

Źródło: MFiPR

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Tańsza energia i neutralność technologiczna. Jak Unia chce wzmocnić przemysł Kompasem konkurencyjności (31 stycznia 2025)27% zużycia energii w UE przypada na sektor produkcyjny. Energetyczno-klimatyczne dane Eurostatu (03 stycznia 2025)W poszukiwaniu konsensusu dochodzimy do ściany? Negocjacje klimatyczne i zielona dyplomacja (24 grudnia 2024)40 mld zł z KPO trafiło do Polski w ramach kolejnych wniosków (18 grudnia 2024)Unia Europejska największym emitentem Zielonych Obligacji na świecie? (21 listopada 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony